۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۳۵۵۴۰
کارشناس و مبلغ دینی:

پیاده روی کربلا عظمت اسلام را به دشمنان اسلام نشان داد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی گفت: ما باید امام حسین(ع) و عاشورا را الگوی زندگی خود قرار دهیم در این غیر صورت اگر زندگی ما در مسیر خط امام حسین(ع) نباشد در انتهای خط به امام حسین(ع) نخواهیم رسید.
حجت الاسلام سيد حسن آقاميري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسن آقامیری کارشناس و مبلغ دینی عصر امروز در مراسم عزاداران هیأت انصار الحسین(ع) متوسلین به جواد الائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی‌کاشان در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) گفت: تمامی خوبی های دنیا مستقیم یا غیر مستقیم از ائمه اطهار است اما ما پیروان آنها راه درست را نمی رویم.

 

وی افزود: در زیارت اربعین است که امام حسین(ع) خودش و اصحابش را فدا کرد تا انسان ها را از جهالت نجات دهد اما برخی ها هنوز پیام عاشورا و کربلا را که گاندی غیر مسلمان آن را درک کرده است نتوانسته اند درک کنند.    

 

این مبلغ دینی اوج فداکاری برای مردم را درصحرای کربلا دانست و با اشاره به روایتی مبنی بر این که هیچ پیامبری نیست که کربلا را زیارت نکرده باشد یاد آورشد: این امر بیانگر این است که هر کسی بخواهد به مقام نبوت برسد باید از مکتب امام حسین درس گرفته باشد.

 

حجت الاسلام آقامیری در ادامه یاد آورشد:  هریک از مجالس عزاداری ها کلاس درس و آموزشگاهی است که باید از آن درس گرفت و مانند قرآن در آن تدبّر کرد و از آن قانون استخراج کرد.

 

وی اسلام را دین عقل دانست و با اشاره به این که هیچ  عبادتی بالاتر از تفکر نیست یاد آورشد: با شلوغ کردن روز عاشورا فرصت تفکر را از خود می گیریم و به راحتی این روز را بدون گرفتن نتیجه ای از دست می دهیم.

 

این مبلغ دینی با تأکید بر استفاده از ظرفیت های عزاداری ها گفت: ما باید امام حسین(ع) و عاشورا را الگوی زندگی خود قرار دهیم در این غیر صورت اگر زندگی ما در مسیر خط امام حسین(ع) نباشد در انتهای خط به امام حسین(ع) نخواهیم رسید.  

 

حجت الاسلام آقامیری در ادامه با اشاره به این که ما فرزندان خود را امام حسینی و هیأتی تربیت کنیم و امام حسین(ع) را الگوی زندگی خود قراردهیم یاد آورشد: نباید از نرفتن به کربلا نگران باشیم، بلکه باید ببینیم امام حسین(ع) از ما چه انتظاری دارد.

 

به گفته وی در برهه ای از زمان باید با پیاده روی به کربلا عظمت اسلام را به داعش و دشمنان اسلام نشان داد اما در برهه ای دیگر باید در خانه ماند و از پدر و مادر سالمند خود پرستاری کرد.  

 

کارشناس و مبلغ دینی در ادامه با اشاره به این که کار ماندگار، کاری است که از روی حساب و کتاب و دارای برنامه باشد یاد آورشد: در روایت است که کارهای مومن مانند زنبور عسل از روی حساب کتاب است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات