۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۳۵۶۳۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ترویج سنت وقف مهم ترین راه گسترش معارف دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از مهم ترین راه های گسترش معارف دینی در جامعه را ترویج فرهنگ وقف دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه این سند حسنه مغفول و مظلوم واقع شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش مبلغان شهرستان بابلسر با تقدیر از رویکرد مبلغان در ترویج فرهنگ وقف، خواستار توجه و فرهنگ سازی هرچه بیشتر سنت حسنه ماندگا وقف در بین مردم شد.

 

وی با بیان این که روحانیت در بیان احکام به ترویج فرهنگ وقف و بیان احکام وقف بپردازند، گفت: کارکرد وقف بسیار زیاد است و از این جهت می توان بسیاری از مشکلات جامعه را با وقف برطرف کرد.

 

این مسؤول با بیان این که وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی را برطرف می کند، ادامه داد: مبلغان باید در زمینه پرداخت حق و حقوق موقوفات به مردم اطلاع رسانی کنند تا متدینین و مستاجران موقوفات حق و حقوق موقوفات را در راستای اجرای نیت واقف پرداخت کنند.

 

 وی از روحانیت به عنوان اثرگذارترین قشر جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: روحانیت در تاریخ اسلام مباحث دینی و محاسن کلام اهل بیت(ع) را برای مؤمنان تبیین و تشریح کردند

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین راه های گسترش معارف دینی در جامعه را ترویج فرهنگ وقف دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه این سند حسنه مغفول و مظلوم واقع شده است.

 

وی با بیان این که روحانیت و مبلغان دینی به عنوان قشر اثرگذار و صاحب نفوذ در جامعه باید ارزش های متعالی این سنت حسنه را برای جامعه به ویژه نسل جوان و دانش آموز تشریح کند، بیان داشت: علما بزرگترین رسانه محسوب می شوند و بهترین مبلغ و مبین احکام نورانی اسلام روحانیت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلام یاد کرد و گفت: وقف یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به رهبری روحانیت به پیروزی رسیده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب موقوفات از سوی رژیم طاغوت به تاراج می رفت، افزود: اما پس از پیروزی انقلاب تنها با یک فتوای امام راحل هزاران موقوفه ای که از سوی رژیم طاغوت نابود شده بود دوباره احیاء شد.

 

وی از ولایت فقیه به عنوان خنثی کننده همه توطئه ها و نقشه های دشمنان یاد کرد و گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی به این جایگاه ارزشمند در نظام پی برده اند و تلاش می کنند تا این جایگاه رفیع را تضعیف کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، فتوای تاریخی امام خمینی(ره) را موجب احیاء و ماندگاری موقوفات در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: این نشان دهنده قدرت و اصل ولایت فقیه و روحانیت در جامعه اسلامی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات