۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۴۵۹

زمین محل احداث حوزه علمیه خواهران تبریز رفع معارض می‌شود

خبرگزاری رسا ـ شهردار منطقه 10 تبریز گفت: زمین پیش‌بینی شده برای محل احداث بزرگترین حوزه علمیه خواهران منطقه شمال‌غرب کشور به زودی رفع معارض شده و در اختیار مرکز مدیریت حوزه قرار می‌‍‌گیرد.
باقر خوشنواز، شهردار منطقه 10 تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، باقر خوشنواز، شهردار منطقه 10 تبریز عصر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: زمینی که برای احداث بزرگترین حوزه علمیه خواهران منطقه شمال‌غرب کشور در نظر گرفته شده، در منطقه‌ای به نام «اسد گولی» واقع شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: این زمین که از سوی سازمان مسکن و شهرسازی قرار است در اختیار مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی قرار گیرد، پیش از این 30 معارض داشت که اکنون با تملک‌هایی که شهرداری منطقه 10 تبریز داشته است، هم اکنون تنها 7 معارض در زمین باقی مانده است.

 


خوشنواز با اشاره به این‌که شهرداری منطقه 10 به زودی برای تملک زمین هفت معارض دیگر نیز اقدام خواهد کرد، گفت: وسعت زمینی که در اختیار حوزه علمیه خواهران استان در منطقه ارم تبریز قرار می گیرد، بالغ بر یک هزار مترمربع است که احداث حوزه علمیه خواهران در این منطقه با برکات بسیار فرهنگی و دینی همراه خواهد بود.

 


شهردار منطقه 10 تبریز در ادامه با اشاره به مشارکت این مرکز با سازمان میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در اجرای طرح توسعه امامزاده سید حمزه تبریز اظهار داشت: این پروژه با هماهنگی کامل میان این سه نهاد در حال اجراست که شهرداری منطقه 10 تبریز نسبت به ساماندهی، بهسازی، توسعه و تکمیل مقبره الشعرای تبریز اقدام می کند.

 


وی با بیان این‌که توسعه بافت تاریخی مقبره الشعرا و ایجاد مرکز فرهنگی با هزینه‌ 67 میلیارد ریالی در حال اجراست، گفت: تاکنون 32 هزار مترمکعب خاکبرداری و تخریب سرستون های گالری و کتابخانه صورت گرفته که پس از اتمام طرح و همچنین توسعه صحن امامزاده سیدحمزه شاهد فضایی فرهنگی و معنوی در منطقه ثقه الاسلام خواهیم بود.

 


خوشنواز در ادامه از اجرای طرح توسعه امامزاده سیدابراهیم با مشارکت اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و افزود: تملک زمین‌های اطراف امامزاده با هدف توسعه صحن و فضای این بقعه متبرکه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند؛ امامزاداگان باید به قطب‌های فرهنگی و دینی تبدیل شوند، اجرا خواهد شد.

 


شهردار منطقه 10 تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 80 درصد از مردم این منطقه حاشیه نشین بوده و در بافت فرسوده زندگی می کنند، اظهار داشت: 210 هزارنفر در قالب 53 هزار خانوار در یک هزار و 100هکتار از وسعت تبریز زندگی می کنند که 40 درصد از خانوارها در بافت فرسوده و 40 درصد نیز حاشیه نشین هستند.

 


وی با اشاره به بودجه 450 میلیارد ریالی منطقه 10 شهرداری تبریز گفت: 21 مورد مسیرگشایی و 36 طرح عمرانی در دست اجراست که تا کنون و در مدت هشت ماه گذشته 80 میلیارد ریال در خدمات محله ای از قبیل آسفالت ریزی، جدول گذاری و لکه گیری هزینه شده و به تمامی درخواست خدمات محله ای منطقه پاسخ داده شده است.

 


خوشنواز پارک آبشار، خانه سلامت و سالن چند منظوره ویژه بانوان را از جمله طرح هایی عنوان کرد که با صرف بیش از30 میلیارد ریال در سالجاری بهره برداری شده اند و گفت: کف سازی بازارچه، احداث فرهنگسرا، ساخت معبر از مقبره الشعرا تا موزه قاجار، بهسازی مقبره الشعرا، اسکان و مقاوم سازی حاشیه نشینی، عابرگذر اکبریه و چند طرح دیگر هم اکنون در دست اجرا هستند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات