۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۳۶۴۸۱
نماینده ولی فقیه در ‌کردستان:

علوم انسانی ‌باید مبنای دینی داشته باشد/وحدت حوزه و دانشگاه ‌رمز توسعه ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت:‌ وحدت حوزه و دانشگاه یک ضرورت است و باید از ظرفیت‌های بالایی که حوزه ترسیم می‌کند در پیشرفت‌های علمی استفاده کرد.
حجت‌الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور سردار سلامی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار کرد: اساس پیشرفت همه امور به علم و تقواست و به راه صحیحی که جامعه همه این امور باشد و آن راهی است که اسلام معرفی می‌کند.

 

وی تصریح کرد: اینکه دانشگاه و حوزه وحدت داشته باشند بهترین مسیر برای دستیابی به اهداف کلان نظام اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان اضافه کرد:‌ پیش مقدمه هر کاری وجود وحدت فیزیکی است و جمع شدن به بهانه‌های مختلف زمینه‌ساز تسهیل در تحقق اهداف خواهد بود.

 

وی گفت: وحدت همواره مایه برکت و پیشرفت بوده و تفرقه مایه سرافکندگی و تخریب است و به همین دلیل اساس اسلام برمنبای وحدت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرودی خاطر نشان کرد: با تحقق وحدت یک هم‌افزایی حاصل می‌شود که مشکلات را برطرف می‌کند اما تفرقه موجب گسستگی و زمین‌گیر شدن می‌شود که خداوند مصادیق هر دو را نشان داده است.

 

وی افزود: جامعه‌ای که ید واحد شود می‌تواند قدرتمند شود به اندازه‌ای که تحلیلگران قابلیت تحلیل آن را نداشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در ‌کردستان گفت: وحدت در ایران موجب شده مسیر تمامی تخصص‌ها به یک سمت باشد، هر کس کار خود را دنبال می‌کند اما در هدف ید واحده هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که چه اتفاقی در کشور ما با محوریت رهبری و ولایت حاصل شده است اما این را باور ندارند.

 

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین ‌شاهرودی محوریتی که قرآن فرموده است مسلمانان باید قوی شوند تا کفار بر آنها تسلط پیدا نکند.

 

وی در پایان گفت: علوم انسانی ما هم باید مبنای دینی داشته و بر اساس قرآن و مکتب ما باشد و از ظرفیت‌های بالایی که حوزه ترسیم می کند در پیشرفت‌های علمی استفاده کنیم./998/د102/ب6

ارسال نظرات