۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۳۶۴۸۸
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

ضرورت وحدت و هم‌افزایی برای حوزویان و دانشگاهیان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: به نظر می‌رسد هنوز ضرورت اتحاد و هم‌افزایی برای حوزویان و دانشگاهیان روشن نشده است و اقناع نشده‌اند.
کوشکي

محمد صادق کوشکی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای هم‌افزایی و تعامل دو جانبه میان دو نهاد مهم علمی و پژوهشی کشور است که مسؤولیت تولید علم، فرهنگ و اندیشه را دارند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، وحدت حوزه و دانشگاه را از آرمان‌‌های انقلاب دانست و یادآور شد: امام خمینی(ره) بارها بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید داشتند که این تعامل و هم‌افزایی می‌تواند به حل مشکلات کشور بیانجامد.

 

کوشکی، وحدت حوزه و دانشگاه را امکانپذیر دانست و خاطرنشان کرد: تجربه نشان می‌دهد هر زمانی که این تعامل دو جانبه به وجود آمده آثار مفید و خروجی پر برکتی برای کشور داشته است.

 

وی به دلایل عدم وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد هنوز ضرورت اتحاد و هم‌افزایی برای حوزویان و دانشگاهیان روشن نشده است و اقناع نشده‌اند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به پیامدهای عدم اتحاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر حوزه و دانشگاه اتحاد نداشته باشند این مشکلاتی که در علوم انسانی و دانشگاه وجود دارد ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی به راه‌های برون رفت از وضعیت کنونی علوم انسانی در دانشگاه و حل مشکلات کشور اشاره و تأکید کرد: باید گفت‌وگوهای دوجانبه، نشست‌ها و تعاملات میان حوزه و دانشگاه بیشتر باشد تا به این هدف و درک مشترک کمک کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: هر جامعه‌ای برای حل مشکلات جامعه خودش تولید علم می‌کند و این که به طور الزام در جوامع دیگر مثمر ثمر باشد محل تردید است ازاین‌رو برخی راه‌ حل‌ها در همه جوامع به نتیجه نمی‌رسد.

 

کوشکی، علوم پایه و تجربی را از مشترکات عقل بشری خواند و افزود: انسان‌ها برخی علوم را فارغ از فلسفه و هر ویژگی قبول دارند از این رو به عنوان راه حل و پاسخی به نیازهای بشری محسوب نمی‌شوند./908/ت302/ج

ارسال نظرات