۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۳۶۵۲۶
کارشناس و مبلغ دینی:

پاک بودن ظرف وجودی انسان پذیرش ولایت را آسان‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی گفت: ولایت در ظرف پاک قرار می‌گیرد و ما برای پذیرفتن ولایت به ظرف پاک نیاز داریم که یکی از موانع حلال‌زادگی، طیب ولادت است، کسی که ظرفش پاک باشد،‌ تا ابد مدیون والدین خودش می‌شود و ظرف پاکی در اختیار خواهد داشت.
ولايت پذيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی شیخ‌بهایی، کارشناس دینی و مبلغ حوزوی، پنج‌شنبه شب امروز در مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع)، گفت: ولایت در ظرف پاک قرار می‌گیرد و ما برای پذیرفتن ولایت به ظرف پاک نیاز داریم که یکی از موانع حلال‌زادگی، طیب ولادت است، کسی که ظرفش پاک باشد،‌ تا ابد مدیون والدین خودش می‌شود و ظرف پاکی در اختیار خواهد داشت.

 

کارشناس دینی و مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: باید خداوند را شکر کرد که تحت ولایت اهل‌بیت(ع) و منابع ایشان و دستورات و احکام ایشان هستیم که باید توجه کرد در این احکام اسرار بسیاری وجود دارد.

 

وی با بیان این‌که کسی که از فقه اهل‌بیت(ع) دور افتاد،‌ از رسوم خبیثی و مشمئزکننده‌ای که در دنیا هست دور می‌افتد، ابراز کرد: از طیبات خداوند فقه اهل‌بیت(ع) است که خداوند بر امت حلال کرده است، اهل‌بیت(ع) طیبات را حلال و خبیثات را حرام کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام شیخ‌بهایی ابراز کرد: یکی از طیباتی که خداوند به ما داده علم است و آن علم پاک و ناب محمد و آل محمد(ص)،‌ باید توجه کرد که بطن انباشته از حرام تنها در غذا نیست، بلکه در علم هم هست، علم حرام مانند آن است که علی(ع) را خلیفه چهارم بدانیم.

 

وی با تأکید بر این‌که باید روی حلال و حرام خداوند حساس باشید، اما از خود نیز چیزی به دین اضافه نکنید، اظهار کرد: برخی عکس سخنان اهل‌بیت(ع) عمل می‌کنند، به عنوان مثال روی دوستی دختر و پسر حساس نیستند و اگر در همان حین پسر خواستگاری کرد، بدشان می‌آید که چرا پسر چشم ناپاک بوده است.

 

کارشناس و مبلغ دینی اظهار کرد: پیامبر(ص) آمدند که آداب و رسوم غلط را از میان جامعه بردارند،‌ انسان‌ها به خاطر کفر و به خاطر آگاه نبودن از آیات خدا رسوم من درآوردی بسیاری را باب کردند و پیامبر(ص) این غل و زنجیر را از گردن مردم برداشتند.

 

وی گفت: مهم‌ترین غل و زنجیر کفر به آیات خداوند است،‌ توحید بار انسان را سبک می‌کند و طیبات را در سر راه انسان قرار می‌دهد،‌ از این رو باید به واجباتی که خداوند برای ما وضع کرده است، عمل کنیم، ما گاهی واجبات را قدای مستحبات می‌کنیم./914/پ202/ب6

ارسال نظرات