۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۳۷۰۹۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

وقف دور اندیشی اسلام برای تأمین آینده مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان این که یکی از مهم ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تأمین آینده مسلمانان پایه ریزی سنت حسنه وقف است، گفت: وقتی به قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) و سنت عملی ایشان رجوع می کنیم، اهمیت دو چندان این سنت زیبا را در می یابیم.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سید جواد رئوف ‎سیدنژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان امروز در واقفان خیر اندیش استان گفت: وقف یکی از دوراندیشی های اسلام برای آینده جامعه است و کارشناسان فرهنگی معتقدند می توان با فرهنگ سازی در این زمینه و اولویت بندی نیازهای جامعه برخی از مشکلات کشور را برطرف کرد.

 

وی با بیان این که یکی از مهم ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تأمین آینده مسلمانان پایه ریزی سنت حسنه وقف است، افزود: وقتی به قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) و سنت عملی ایشان رجوع می کنیم، اهمیت دو چندان این سنت زیبا را در می یابیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، وقف را نهادى مردمی دانست و گفت: از طریق این نهاد مى توان بخش قابل توجهى از مشکلات و تنگناهاى جامعه را شناخت و اموال و دارایى هاى افراد نیکوکار را داوطلبانه برای رفع آنها به کار بست.

 

حجت‌الاسلام رئوف ‎سیدنژاد ادامه داد: این نهاد با وجود برخوردارى از قدمت زیاد آنطور که شایسته است فراگیر نشده و نقش آن در ابعاد گوناگون تا حدودى مکتوم و مستور مانده است.

 

وی افزود: برای افراد خیری که تصمیم به وقف دارند مشاوره وقف پیش بینی شده تا در صورت تمایل افراد خیر به آنها اطلاعات لازم در خصوص نیازهای جامعه ارائه شود.

 

این مسؤول گلستانی، وقف در بخش پزشکی و تجاری را یکی از نیازهای جامعه دانست و تصریح کرد: احداث بیمارستان و مراکز درمانی و مراکز تجاری از جمله موقوفاتی است که می تواند به رفع احتیاجات جامعه کمک کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان این که عملیات اجرایی چندین پروژه عمرانی در هفته وقف آغاز می‎شود، افزود: کلنگ پروژه 365 هکتاری باغ میوه در اراضی گل چشمه آزادشهر که موقوفه میرسعدالله ایلخانی است به زمین می خورد.

بزرگترین پروژه موقوفه تجاری شمال کشور در گرگان احداث می شود

وی با اشاره به این که این پروژه بزرگترین موقوفه تجاری شمال کشور به شمار می رود، گفت: پیش‎بینی اعتبار این پروژه صد میلیارد ریال است که پس از 36 ماه به بهره‎برداری می‎رسد.

 

حجت الاسلام رئوف‎ از فروش اوراق وقفی به منظور ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری خبر داد و گفت: مردم خیرخواه می‎توانند برای مشارکت در این امر خداپسندانه به بانک‎های ملت سراسر کشور مراجعه کرده و در این عمل نیکو سهیم شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از عدم پرداخت موقوفات دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: عدم پرداخت موقوفات و انعقاد قرارداد برخی ادارات استان با اوقاف بیانگر سهل انگاری آنها است.

 

حجت‌الاسلام رئوف‎سیدنژاد افزود: ادارات زیادی در زمین های موقوفه ساکن هستند که به تذکرات مکرر اوقاف استان بی اعتنا بودند، برای این دسته از ارگان های دولتی از طریق قضایی اقدام کرده ایم.

 

وی با بیان این نکته که عذر برخی ادارات استان به دلیل مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز موجه است، اذعان کرد: بعضی ارگان های دولتی مانند فرودگاه دارای منبع درآمد هستند و از پرداخت موقوفات استان امتناع می کنند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات