۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۲۳۷۰۹۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

علم و اخلاق لازمه پیشرفت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که جامعه اسلامی به علم و اخلاق نیازمند است، گفت: برای پیشرفت در جامعه باید از اهل بیت(ع) الگو گرفت.
نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از پلدختر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، شامگاه گذشته، یکم دی ماه، در جمع عزاداران به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) که در مسجد امام علی(ع) پلدختر برگزار شد، با تأکید بر توجه به علم آموزی گفت: عالم آل محمد(ص) لقب امام رضا(ع) است.

وی با بیان این که برای رشد و پیشرفت در هر جامعه ای باید علم و دانش توسعه یابد، افزود: برجستگی هر کشور به علم و دانش است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که امروز اقتدار و عظمت یک کشور به پیشرفت های علمی است، عنوان داشت: برای موفقیت در عرصه های گوناگون، جامعه اسلامی به علم و اخلاق نیازمند است.

وی با اشاره به این که امروز پیروزی علمی در عرصه های گوناگون سبب قدرت و عظمت است، بیان داشت: باید از زندگی و سیره امام رضا(ع) درس و الگو گرفت تا ایران اسلامی در علم و دانش سرآمد و زبانزد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه تأکید کرد: برای موفقیت در عرصه های گوناگون باید پایه های علم و دانش را قوی کرد.

وی با اشاره به این که جهل و نادانی ریشه بدبختی بشر است، افزود: در جهل و نادانی نمی توان حق را از باطل تشخیص داد.

فرهنگ رضوی فرهنگ علم و اخلاق است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که فرهنگ رضوی فرهنگ علم و اخلاق است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ رضوی در جامعه تبیین شود.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه نیازمند محبت هستیم؛ چرا که امام هشتم شیعیان امام رئوف و مهربان است و همواره با مردم و دلسوز مردم بوده و به فقرا، نیازمندان و مساکین رسیدگی می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به نشانه های محبت به خداوند بیان داشت: اخلاص مهم ترین نشانه محبت به خداوند است.

وی با اشاره به این که اخلاص نخستین نشانه محبت به خدا است، صداقت، پرهیز از دروغ، پایبندی، وفای به عهد و پاک خدمت کردن را از دیگر نشانه های محبت به خدا بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: توجه به نشانه های محبت به خداوند سبب حفظ اخلاق در جامعه می شود و از رواج آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات