۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۳۷۶۱۵

نقش آموزگاری والدین زیر چتر غفلت

خبرگزاری رسا ـ استادیار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به نقش خانواده در انتقال سبک زندگی اسلامی به فرزندان اشاره کرد و گفت: رفتارهای والدین و نوع پوششی که آنها استفاده می‌کنند الگوی عملی فرزندان به شمار می‌آید و موجب تقویت، ارزش‌گذاری و تثبیت رفتار حجاب در خانواده می‌شود.
نماز و خانواده
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س)، حجت الاسلام آیت مظفری، استادیار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به اهمیت جایگاه خانواده در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی، مجموعه سلوک و عقایدی است که بر گفتار و رفتار انسان و حتی نحوه خوراک، پوشاک و تعامل با دیگران تأثیر می‌گذارد.

وی با بیان نقش خانواده در انتقال سبک زندگی اسلامی به فرزندان اظهار داشت: خانواده نخستین نهادی است که انسان از طریق آن به جامعه وارد می‌شود و نقش مهمی در ارائه سبک زندگی اسلامی به فرزندان دارد.

وی به گستردگی ارتباطات و نقش رسانه‌ها در ارائه سبک زندگی غیر اسلامی اشاره و تصریح کرد: هر چند امروزه امکانات و ارتباطات مجازی بر جدایی و دوری اعضای خانواده‌ از یکدیگر تأثیر گذاشته است؛ اما پدر و مادر می‌توانند برای فرزندان نقش الگو و آموزگاری داشته باشند و آسیب‌ رسانه‌ها را کاهش دهند.

حجت الاسلام مظفری خاطرنشان کرد: پدر و مادر با پیروی کردن از سبک زندگی اسلامی می‌توانند در اعضای خانواده جاذبه ایجاد کنند و برای شناخت صحیح دین اسلام و انتقال این سبک زندگی به فرزندان، منابع و کتاب‌هایی را در اختیارشان قرار دهند.

وی به اهمیت خانواده در گرایش افراد به سبک زندگی اسلامی اشاره و ابراز کرد: خانواده‌ها در ایجاد علاقه افراد به سبک زندگی اسلامی یا غربی نقش به سزایی دارند چنان که تمایلات پدر و مادر به پوشش‌ اسلامی موجب گرایش فرزندان به حجاب و عفاف است.

استادیار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) تأکید کرد: رفتارهای والدین و نوع پوششی که آنها استفاده می‌کنند الگوی عملی فرزندان به شمار می‌آید و موجب تقویت، ارزش‌گذاری و تثبیت رفتار حجاب در خانواده می‌شود.

وی آموزش احکام اسلامی به فرزندان را سفارش اسلام و ائمه اطهار(ع) دانست و یادآور شد: آموزش سبک زندگی اسلامی و نوع پوشش از دوران کودکی توصیه اسلام و اهل بیت(ع) است و در فرزندان تأثیر و ماندگاری بیشتری دارد.

حجت الاسلام مظفری در پایان به نقش مسؤولان در ترویج فرهنگ حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: عملکرد و رفتار مسؤولان می‌تواند زمینه‌ساز نزدیک شدن خانواده‌ها به سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باشد./908/د101/س
ارسال نظرات