۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۲۳۷۹۷۵
رییس دانشکده علوم قرآنی آمل:

بهره گیری از معارف قرآنی خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.
رييس دانشکده علوم قرآني آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل، شب گذشته در نخستین نشست راه اندازی مجمع خیرین قرآن یاوران شهرستان آمل که در سالن همایش دانشکده علوم قرآنی آمل برگزارشد با اشاره به فعالیت های این دانشکده، گفت: دانشکده علوم قرآنی آمل وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با تعداد بیش از 235 دانشجو فعالیت دارد.

 

وی با بیان این که در این دانشکده بابت شهریه دانشجویان هزینه ای دریافت نمی شود، تصریح کرد: بهترین فرصت فراهم است که بتوانیم برای گسترش فرهنگ علوم قرآنی و ترویج سیره نورانی اهل بیت(ع) گام های بلندی درجامعه برداریم.

 

حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر این که مهم ترین و ارزنده ترین سرمایه این دانشگاه قرآن کریم و آیات دینی است، تصریح کرد: مجموعه علمی و عملی و دانشجویان متعهد و خداجوی نیز که با تلاش فراوان و مخلصانه خود در راستای گسترش کلام وحی گام برمی دارند و اخلاق و رفتار منشأ گرفته از قرآن را سرلوحه کار خویش قرار داده اند از سرمایه های ارزشمند دانشگاه محسوب می شوند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به افتتاح خوابگاه پسران شهید آوینی دانشکده علوم قرآنی آمل، گفت: در مراسمی با حضور حجت الاسلام عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور این خوابگاه دانشجویی افتتاح شده و خوابگاه دختران دانشجو در طبقه فوقانی دانشکده است.

 

وی ادامه داد: برای تکمیل وراه اندازی پروژه های بزرگ در امر گسترش فرهنگ قرآنی از قبیل انتقال کتابخانه مرکزی به طبقه پایین دانشگاه، تقویت سایت خواهران و برادران، خرید نرم افزارهای قرآنی و دیگر امور نیازمند حمایت همه جانبه خیرین بزرگوار هستیم که در این راستا مجمع خیرین قرآن یاوران در شهرستان آمل راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت بشری است، تصریح کرد: قرآن کریم راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کرده و راهنمایی ارزنده برای تعالی و تکامل انسان باشد.

 

وی با بیان این که حرکت در مسیر تعالیم والای قرآن کریم زندگی انسان را در مسیر عبودیت، بندگی و تقرب الی الله قرار می دهد، افزود: خدمت به قرآن کریم به عنوان افتخار و ذخیره آخرت هر انسانی محسوب می شود.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.  

 

حجت الاسلام ابوترابی در پایان، خاطرنشان کرد: در شهرهای اسلامی بازارها به مساجد جامع آن شهرها متصل می ‌شدند و کاخ‌های اقتصاد و حکومت در کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند اما این بدان معنا نیست که بازار نقش اجتماعی ندارد بلکه هرجا که انسان‌هایی دور هم جمع شوند برخورد افکار مختلف به وجود خواهد آمد و فعالیت‌ها شکل می گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات