۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۸۲۱۶
آیت‌الله مدرسی یزدی در گفت وگو با رسا:

سران فتنه بدون توبه و اظهار ندامت جایی در جامعه ندارند/ 9دی حاصل فهم عمیق مردم نسبت به ارزش‌های دینی بود

خبرگزاری رسا ـ عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این‌که سران فتنه بدون توبه و اظهار ندامت جایی در جامعه ندارند، گفت: 9دی حاصل فهم عمیق مردم نسبت به ارزش‌های دینی و توطئه‌های فتنه گران بود.
 آيت الله مدرسي يزدي

آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حرکت مردم در 9 دی سال 88 را ناشی از بینش عمیق آنها نسبت به فتنه گران و حامیان آنها دانست و اظهار داشت: قبل از 9 دی برخی از مردم عمق انحراف، توطئه، دروغ‌ها و تهمت‌های فتنه گران را درک نکرده بودند و در برخی از مواقع با حسن ظن به آنها نگاه می‌کردند.


وی ادامه داد: البته کسانی که اطلاعات کافی از قضایا داشتند و مسائل را رصد می‌کردند تهمت‌ها و افتراء‌های افراد علیه نظام اسلامی برایشان واضح و قابل دریافت بود.

 

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این‌که برخی به خاطر تبلیغات داخلی و خارجی به عمق فتنه و اقدامات فتنه گران پی نبرده بودند، افزود: عملکرد سران فتنه و فتنه گران پس از انتخابات مردم را به خوبی متوجه نیت‌های پلید این افراد کرد.


وی با تأکید بر این که سران فتنه با اصل نظام اسلامی، راه امام راحل و قانون اساسی مشکل داشتند، گفت: در سال 88 حمله فتنه گران به اصل ولایت فقیه و ارزش‌های دینی بود.

 

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این‌که مردم بر سر حفظ ارزش‌های دینی و اعتقادی محکم و استوار هستند، ابراز کرد: مردم وقتی متوجه شدند دستاوردهای انقلاب در معرض خطر است با تمام وجود به میدان آمدند و در مقابل فتنه گران یکپارچه و یکصدا ایستادند.


آیت‌الله مدرسی یزدی تصریح کرد: حضور عظیم و بی نظیر مردم در  9 دی سال 88 نشانه‌ای از فهم عمیق آنها نسبت به توطئه‌های فتنه گران و ارزش‌های والای اسلامی بود.


وی با اشاره به آیات قرآن که خطاب به مردم می‌فرماید؛ چرا در مورد منافقان دچار تردید می‌شوید و دو نظر دارید،‌ گفت:‌ مردم باید در مقابل فتنه گران و منافقان یکپارچه و یکصدا باشند تا فتنه جرأت اظهار وجود نداشته باشد.


عضو فقهای شورای نگهبان با اظهار تعجب از سخنان برخی که قائل به بخشش سران فتنه آن هم بدون توبه هستند، تأکید کرد: به هیچ وجه مردم ما فتنه گران را بدون توبه و اظهار ندامت از اعمال و جنایت‌هایی که علیه نظام انجام داده‌اند در اجتماع نمی‌پذیرند.


آیت‌الله مدرسی یزدی تصریح کرد: اگر فتنه گران بدانند که مردم و همه کسانی که تأثیرگذار در اجتماع هستند چنین نظری را دارند شاید دست از فتنه گری بردارند و توبه واقعی کرده و به دامان ملت و اسلام برگردند.


وی با بیان این‌که خداوند در قرآن فتنه را اشدّ و اکبر از قتل می‌داند، افزود: ما بر اساس آموزه های دینی موظف هستیم که فتنه گران را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و تا زمانی که این افراد توبه نکرده‌اند محکم در مقابل آنها می ایستیم./927/ت301/ج

ارسال نظرات