۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۳۸۲۴۸
حجت الاسلام مسعودپور:

برای درک بهتر حماسه 9 دی باید تاریخ آغاز فتنه در سال 68 را مرور کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که حرکت مردم در 9دی نقطه عطفی در تاریخ ایران شد گفت:حماسه 9دی پایان ندارد بلکه ادامه دار است و برای درک بهتر این حماسه باید به تاریخ گذشته برگردیم تا سال 68 که نقطه پایه‌ای فتنه به آن سال می رسد.
حجت الاسلام مسعودپور

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی اکبر مسعودپور، معاون سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شامگاه دوشنبه هشتم دی ماه در مسجد جامع ابوذر تهران گفت: روز 9دی روز بسیار مهم و تعیین کننده‌ای بود، روز غربال گری انسان های با بصیرت که وارد میدان شدند.

حجت الاسلام مسعودپور با اشاره به این که 9دی در سال 88 یک اقدام اساسی برای به پایان رساندن فتنه بود، اظهار داشت: حماسه 9دی پایان ندارد بلکه ادامه دار است و برای درک بهتر این حماسه باید به تاریخ گذشته برگردیم تا سال 68 که نقطه پایه‌ای فتنه به آن سال می رسد.

معاون سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که حرکت مردم در 9دی نقطه عطفی در تاریخ ایران شد، ابراز کرد: اقداماتی که در فتنه رخ می داد باید در دو بخش؛ یک بخش افرادی که در داخل بودند و بخش دوم افرادی که در خارج بودند مورد بررسی قرار بگیرد. سه روز قبل از 9دی، روز عاشورا بود و این فتنه گران دست به اعمال شومی زدند، آتش زدن قرآن و نام امام حسین(ع)، خون مردم مؤمن را به جوش آورد و به افکارشان پی بردند. تفکری که پشت تقلب در انتخابات پنهان شده بود.

وی با تأکید بر این نکته که در ابتدا باید عوامل خارجی را بررسی کنیم، بیان کرد: دولت های غرب 60 مرکز را در 20 سال راه انداختند، زمانی که جنگ تمام شد، دولت های غرب هر چه تلاش کردند که ایران فاتح میدان نبرد نباشد، نشد. ایران دارای سرزمینی پهناور و جمعیت فراون است که این جمعیت دارای فکر هستند، دشمن نمی تواند  جمهوری اسلامی ایران را تحمل کند و از راه جنگ فیزیکی نیز نمی تواند ایران را نابود کند و به همین دلیل مراکزی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران تشکیل دهند.

حجت الاسلام مسعودپور با اشاره به این که رییس جمهور های آمریکا عضو این مراکز بودند، افزود: در زمان رییس جمهوری بوش، تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی ایران قوت گرفت و بوش در افتتاح یکی از این مراکز در جمع ژنرال ها گفت که می خواهیم یک مجموعه منحصر به فرد را تشکیل دهیم و هدف این مجموعه نیز منحصر به فرد است که هدفمان براندازی جمهوری اسلامی ایران است. برای رسیدن به این هدف با تجربه از جنگ تحمیلی، دیگر جنگ فیزیکی جواب نمی دهد و باید با جنگ غیرفیزیکی و با تغییر تفکر و اعتقادات مردم ایران دست به کار شویم.

معاون سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: دولت های غربی یک نوع استراتژیکی را در جهان کار کردند و آن عبارت است از نقشه راه جهانی که به عنوان صلح خاورمیانه مطرح کردند، تنها عاملی که این نقشه نوین جهان را بر هم می‌زند، استراتژی ولایت فقیه در نظام دینی است، نظام دینی جمهوری اسلامی ایران یک نظام دینی منحصر به فرد است و به دلیل دین سالار بودن این نظام نمی شود به داخلش نفوذ کرد.

وی با تأ کید با این که جنگ نرم را درست کردند تا به هدفشان که تغییر نظام است، برسند گفت: اصل حرف این دولت های غربی این است که چرا ایران یک نظام دینی را تشکیل داده است؟ رییس جمهور در سال گذشته در سازمان ملل با ادبیات نرم و ارام سخن گفت ولی در پس فردای آن اوباما با صراحت گفت که ماهیت مبانی فکری و اعتقادی ایران برای ما مبهم است و ما حق داریم همواره با شک و تردید با ایران بر خورد کنیم.

حجت الاسلام مسعودپور در مورد بررسی افراد داخل گفت: منظور از اصلاح طلب یک طیف سیاسی محسوب می شوند و بعضی از این اصلاح طلبان به تخریب دین پرداختند. یک نمونه از آن که یکی از آن فراد در گفته‌های خود درباره حادثه کربلا این گونه ابراز کرد که اگر حادثه کربلا را بازگو کنیم باعث خشونت می شود و یا بوی بد عرق کشته شدگان کربلا امروز بعد از 1400 سال به مشام می رسد.

معاون سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که یکی از مراکز تشکیل شده به نام اتاق فکر مطرح شده، تصریح کرد: در یکی از جلسات این مرکز مطرح شد که در ایران چگونه کار کنیم؟ آمریکا به دلیل نداشتن سفارت در ایران، در مرزهای ایران مشغول به کار شد و همچنین انگلیس به دلیل داشتن سفارت در ایران مشغول به کار در ایران شد. یکی از سفیران انگلیسی به نام ریچارد بولتون که این فرد یک شیعه شناس عالی بود را داخل سفارت کردند. معاون این سفیر که حسین رسام نام داشت، رفیق شفیق یکی از آقازاده های معروف بود و این آقازاده برای ملاقات با سفیر انگلیس از ساختمان آن طرف خیابان به صورت تونل زیر زمینی رفت و آمد داشت و حتی بعضی از ملاقات اینان در دبی انجام می شد و در مورد طرح براندازی نظام صحبت می کردند.

وی با بیان این‌که دشمنان می خواستند یک کشتار جمعی را در یاران رخ بدهند، اظهار داشت: با طرحی که دشمنان برای نظام کشیده بو ند باید یکی از دو اتفاق کشتار جمعی مانند کشتار 8000 نفر در پکن یا کشتار 4000 نفر در کالیفرنیا به وقوع بیانجامد یا آنقدر بی تدبیری شود تا هر آنچه که مردم می خواهند انجام دهند و چند نفر حکومت را غصب کنند، که این طرح اصلی برای براندازی نظام بود.

حجت الاسلام مسعودپور با اشاره به این که دشمن از استراتژی ولافقیه وحشت دارد، افزود: مقام معظم رهبری درجلسه ای به مأموران امنیتی و انتظامی می فرمایند «کسانی که آمدند و اعلام نارضایتی کردند و این عمل را تحت تأثیر دروغ تقلب در انتخابات قرار گرفتند و انجام دادند، من راضی نیستم که اینان یک شب در بازداشتگاه بمانند و بگذارید با فکر خودشان به حقیقت برسند.»

معاون سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر سخنان رهبری مبنی بر این‌که «مراقب شرایط باشید و شرایط را رصد کنید»، تصریح کرد: در ادامه سخنان مقام معظم رهبری با مأموران امنیتی و انتظامی گفتند که مواظب افراد فتنه گر اصلی باشید. از رهبری پرسیدند برای چه؟ رهبری پاسخ دادند که من از یکی از تئوریسین های اصلاح طلب شنیده ام که برای نگه داری این اوضاع متشنج باید یکی از سران اصلاح طلب کشته شود و اگر این اتفاق رخ دهد، گناهش را تقصیر اصولگرایان می اندازیم و بین این دو جریان سیاسی جنگ رخ می دهد.

وی با بیان این که یک کمیته بین سلطنت طلبان و منافقین تشکیل شد، گفت: این کمیته در نظر داشتند که هواپیمایی که آقای خاتمی برای برگشت از هواز را منفجر کنند، سخنرانی آقای خاتمی در اهواز منحل شد و وی برای رسیدن به تهران پروازش را تغییر داد و با یک هواپیمای دیگر پرواز کرد و مأموران هواپیمایی که بمب در آن تعبیه شده بود، آگاه شده و آن را خنثی کردند.

حجت الاسلام مسعودپور در ادامه سخنان خود در مورد بی بصرتی بعضی از افراد زمان امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: برخی به امام حسین(ع) انتقاد داشتند که چرا با یزید بیعت نمی کنند و یا چرا علیه یک حکومت اسلامی شورش می‌کنند و امام با همان 72 تن افراد بابصیرت خود به جنگ دشمن رفتند./812/پ202/ص

 

 

ارسال نظرات