۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۳۸۴۰۴
آیت الله توکل:

دانشگاه ها نباید محل جولان عوامل وابسته به فتنه باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله تواکل با انتقاد از حضور و جولان برخی فتنه گران و عوامل فتنه در دانشگاه ها گفت: سخنرانی برخی از نیروهای انقلاب در دانشگاه ها ممنوع می شود اما در مقابل برخی وابستگان به فتنه در دانشگاه ها به جولان می پردازند و دنباله های فتنه همچنان اعلام وجود می کنند.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله سید رحیم توکل، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در آغاز درس اخلاق خود در جمع تعدادی از طلاب و روحانیان بابل با بیان این که نهم دی، یک روز سرنوشت ساز برای ملت ایران است، گفت: در خصوص فتنه88 و حوادثی که منجر به قیام نهم دی شد، هیچ تعبیری نمی تواند عمق ماجرا را نشان بدهد زیرا خیانت و جنایت، کمترین تعابیری برای این فتنه بزرگ است.

 

وی با بیان این که فتنه 88 تنها در تضاد با نظام اسلامی نبود، خاطرنشان کرد: در این فتنه، به امام و رهبری و خون شهدا، به عزت مردم حتی به نسل های بعد، خیانت شد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به هتک حرمت مقام سیدالشهدا در فتنه 88 در روز عاشورا اذعان کرد: در عاشورا، زمین و زمان گریانند عده ای با کف و سوت و رقص و هلهله با مقدسات مردم بازی کردند و جنایتی بزرگ را به مراسم سیدالشهدا انجام دادند.

 

وی با طرح پرسشی در خصوص عملکرد فتنه گران گفت: بر فرض که فتنه گران با نظام مشکل داشتند، چرا به مسجد و خیمه عزای امام حسین علیه السلام حمله کردند و آنها را به آتش کشیدند؟

 

آیت الله توکل با مقایسه فتنه گران با خوارج در جنگ صفین اظهار داشت: فتنه گران تنها مسلمانان شناسنامه ای هستند  و مانند نهروانی ها در مقابل ولایت ایستادند و عامل اجرایی اهداف معاویه های زمان شدند.

 

وی خروش ملت پس از هتک حرمت عاشورای سال 88 را حرکتی به موقع و زمان شناسانه بیان و تصریح کرد: نه دی یک حرکت خودجوش برای رهایی از ذلت بود و مردم یک صدا ندای تبعیت از ولایت را سر دادند و آتش فتنه را خاموش کردند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که اراده الهی مردم را برای برچیدن بساط فتنه گران به میدان آورد، گفت: در نهم دی تاریخ دید که لشکری عظیم به صحنه آمد و اگر دستوری از جانب ولایت صادر می شد، جمعیتی بسیار فراتر از آن گرد هم می آمدند.

 

وی ادامه داد: حماسه نهم دی در واقع نشانگر مکر الهی بود و سران فتنه را در چاهی انداخت که با دست خودشان حفر کرده بودند زیرا آنها می خواستند دین خدا و حزب الله را ذلیل کنند، اما خودشان ذلیل شدند.

 

آیت الله توکل با رد برخی اظهارات که سران فتنه را مبری از حوادث عاشورای 88 می دانند، تصریح کرد: اگر فرض بر این باشد که سران فتنه از طرح ریزی حوادث عاشورای 88 بی خبر بودند پس چرا بعد از آن که از مسائل و هنجارشکنی های تلخ اعلام برائت نکردند؟

 

وی افزود: سران فتنه حتی نه تنها در قبال هنجارشکنی ها و هتک حرمت روز عاشورا سکوت نکردند بلکه تعبیری عجیب هم برای هنجارشکنان آن روز به کار بردند.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان خداجو نامیدن فتنه گران عاشورا را شبیه به بیان ابن سعد در روز عاشورا عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از سران فتنه در بیانیه ای توهین کنندگان به مرام اباعبدالله علیه السلام و کسانی به پیروان مکتب حسین علیه السلام حمله کرده بودند را افرادی خداجو لقب داد.

 

وی با انتقاد از حضور و جولان برخی فتنه گران و عوامل فتنه در دانشگاه ها اذعان کرد: سخنرانی برخی از نیروهای انقلاب در دانشگاه ها ممنوع می شود اما در عوض برخی وابستگان به فتنه در دانشگاه ها به جولان می پردازند و دنباله های فتنه همچنان اعلام وجود می کنند.

 

آیت الله توکل با طرح پرسشی در خصوص این مطلب که افرادی از نظام که خود را سیاست مدار و حامی قانون می دانند چرا جلوی وابستگان خود را در عدم استمرار خط فتنه نمی گیرند؟ گفت: این افراد اگر از چنین حرکت هایی ناخرسند هستند باید اعلام کنند تا این جریان به آنها منتسب نشود؛ وقتی سکوت می کنند یعنی که شیطنت آنها را قبول دارند و می خواهند در راه اشتباه آنها شریک باشند.

 

وی افزود: نیروهای مدافع انقلاب همواره این نکته را برای خود یادآوری کنند که دشمن خیلی قوی نیست  به شرط آن که ما احساس ضعف نکنیم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که در حال حاضر موسوی و کروبی یک مهره سوخته هستند و تاریخ مصرفشان به پایان رسیده است، اظهار داشت: سرنوشت بعضی از این سران فتنه به این جا ختم شد که بسیاری از حامیانشان هم دیگر آنها را قبول ندارند.

 

وی مدیر و رهبر اصلی انقلاب اسلامی را امام زمان(عج) بیان و تصریح کرد: این نظام و این انقلاب از جای دیگری تقویت می شود و رهبر گرانقدر و امام عزیز ما شاگردان امام عصر (عج) هستند و در پرتو امامت ایشان به هدایت جامعه مشغولند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات