۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۳۸۴۹۷
آیت الله مهدوی:

بصیرت راه نجات انسان از شر فتنه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در بصیرت افزایی و هدایت مردم در هنگام فتنه گفت: داشتن بصیرت است که انسان را از شر فتنه ها محفوظ می‌دارد، در فتنه میزان ایمان و حقایق باطنی اشخاص معلوم می شود.
آيت الله مهدوي عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه روز گذشته در مراسم گرامی ‌داشت سالروز حماسه 9 دی در تالار شیخ‌بهایی شاهین شهر، وجود فتنه در بین امت را یک سنت الهی دانست و تصریح کرد:نباید از خداوند خواست که ما را درگیر فتنه ها نکند زیرا این یک سنت الهی است که مردم با فتنه ها آزموده شوند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به لزوم بصیرت در هنگام فتنه ها اظهار کرد: در هنگام فتنه افراد باید با بصیرت داشتن خود را از مبتلا شدن به فتنه محفوظ بدارند و از آنجایی که فتنه به عنوان یک سنت الهی برای آزمودن امت قرار داده شده است لازم است که افراد با بصیرت داشتن خود را در این آزمون به موفقیت برسانند.

 

وی با اشاره به آیات ابتدای سوره عنکبوت فتنه را تقدیر انسان ذکر کرد و افزود: فتنه ها باطن و درون افراد و میزان ایمان اشخاص را مشخص می‌کنند و در هنگام فتنه است که نقاط ضعف و قوت انسان و میزان ایمان او معلوم می‌شود، امتحانات الهی و آزمون‌هایی که خداوند بر سر راه ما قرار می‌دهد برای فهماندن حقایق به ما است و فتنه ای که در سال 88 رخ داد از این دسته است که در آن حقایق بسیاری نهفته بود.

 

آیت الله مهدوی در ادامه تصریح کرد: در فتنه سال 88 مشخص شد که عده ای از خواص تا زمانی به قانون پایبند هستند و دم از قانون مداری می زنند که برای آنها مفید باشد و اگر قوانین برخلاف مصالح آنها باشد دیگر پایبندی و اهتمامی نسبت به رعایت قانون نداشته و دچار قانون گریزی و زیرپا گذاشتن قوانین می شوند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری فتنه سال 88 را موجب خدشه دار شدن اعتماد مردم دانست و خاطر نشان کرد: وقایع سال 88 موجب امیدواری دشمنان و بی اعتمادی مردم شد، جریان‌های ضد دینی و به ویژه بهاییت در این فتنه نقش خاصی ایفا کردند و به لطف خداوند و عنایات ویژه امام زمان (ع) نسبت به رهبر معظم انقلاب ایشان توانستند کشور و مردم را از شر فتنه و فتنه گران نجات دهند.

 

وی با اشاره به نقش اساسی و مهم رهبر معظم انقلاب در هدایت و رهبری کشور به ویژه در زمان فتنه‌ها و شرایط حساس و پیچیده گفت: در هیچ جای دنیا رهبری با تدبیر و درایت و بصیرت رهبر معظم انقلاب نمی‌توان پیدا کرد، شخصیتی که به مسائل روز جهان کاملا آگاه است و به خوبی می‌تواند کشور را در مراحل حساس و مهم آرام نگه دارد و مردم را به راه حقیقت هدایت کند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام فتنه آخرالزمان را موجب هلاکت و نابودی نافقین ذکر کرده اند، فتنه سال 88 خسارات بسیاری را به کشور وارد نمود ولی باطن برخی افراد منافق و مزدوری که در قالب دوست ظاهر شده بودند در این فتنه مشخص شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبر داشتن بصیرت را لازمه نجات از فتنه دانست و اظهار کرد: تفکر، عبرت گرفتن از مسائل و وقایع تاریخی، پیگیری و بررسی نقشه‌های دشمن که امروزه بر پایه شهوت پرستی و اعتیاد است و ولایتمداری و تبعیت از ولی فقیه می‌تواند در زمان فتنه انسان را از آسیب دیدن محفوظ بدارد./1304/پ202/ب6

ارسال نظرات