۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۳۸۵۷۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه بابل:

بصیرت و ولایتمداری شرط عبور از فتنه ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه نوشیروانی بابل با تاکید بر ولایتمداری عملی در رفتارهای اجتماعی و سیاسی گفت: تنها نباید به سخن در حوزه ولایتمداری اکتفا کرد بلکه در عمل نیز باید ولایتمدار و به لوازم ولایتمداری پایبند بود.
فتنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقر حسینی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل  امروز در جمع دانشجویان این دانشگاه با گرامیداشت حماسه نهم دی در مسجدالرسول این دانشگاه با اشاره به این که مسلمان ولایتمدار به دقت حوادث و وقایع اطراف خود را مورد رصد قرار می دهد، گفت: یکی از نشانه های بصیرت بالا داشتن آگاهی و شناخت درست نسبت به وقایع اطراف است.

 

وی با تشریح دومین ویژگی برای داشتن بصیرت اذعان کرد: در کنار شناخت درست وقایع و حوادث عمل به هنگام و داشتن واکنش سریع نسبت به رویدادها از ویژگی های برجسته انسان با بصیرت است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رخ دادن حادثه عاشورا و شکل گیری قیام  توابین افزود: سلیمان خزاعی از علمای شیعه کوفه با آنکه  از حقانیت امام حسین(ع) و باطل بودن یزید مطلع بود اما در زمینه یاری به سیدالشهدا تعلل کرد تا واقعه عاشورا در کربلا رخ داد.

 

وی ادامه داد: پس از شهادت سیدالشهدا به خود آمد و قیام توابین را راه اندازی کرد و ما باید از این تاریخ درس عمل به هنگام را یاد بگیریم.

 

حجت الاسلام حسینی وحدت در کشور را در زیر سایه ولایت ممکن دانست و خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی اگر دنبال ثبات و محور وحدت هستیم تا دشمن چشم طمع به مملکت ما نداشته باشد باید حول محور وحدت ولایت فقیه اجتماع و رفتار خود را متناسب با سیره ایشان تنظیم کنیم.

 

وی با تاکید بر ولایتمداری عملی در رفتارهای اجتماعی و سیاسی خاطرنشان کرد: تنها نباید به سخن در حوزه ولایتمداری اکتفا کرد بلکه در عمل نیز باید ولایتمدار و به لوازم ولایتمداری پایبند بود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی با یادآوری درس های فتنه 88 گفت: فتنه 88 درس بزرگی به آحاد جامعه داد و این خصوص بخشی از کدورت های آن باید فراموش شود اما درس های آن نباید از ذهن ما برود.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین درس های فتنه 88 عدم اعتماد به کشورهای غربی و شناخت دشمنی دشمنان است.

 

حجت الاسلام حسینی با تشریح واژه فتنه گر  اذعان کرد: مراد از فتنه گر این نیست که  کسی به شخص خاصی رأی داده باشد زیرا این حق طبیعی یک فرد است که به فرد مورد علاقه خود در نظام جمهوری اسلامی رای بدهد.

 

وی افزود: حتی اگر فردی با جهل در فتنه 88 حضور داشت اما بعد با توبه واقعی به دامن ولایت و مردم برگشت بر اساس آموزه های قرآنی فتنه گر محسوب نمی شود.

 

رییس حوزه علمیه دانشگاهیان مازندران با بیان ویژگی واقعی فتنه گران خاطرنشان کرد: ما کسانی را فتنه گر می دانیم که هنوز خود اصرار بر همان مسیر فتنه دارند و با توبه در صدد جبران خسارتهایی که وارد آورده اند نیستند.

 

وی حضور فتنه گران در مصادر اجرایی و مسؤولیت ها را خط قرمز نیروهای متعهد به نظام دانست و تصریح کرد: خط قرمز ما حضور فتنه گران در عرصه های مدیریتی است و نمی توانیم حضور آنها را در مصادر تحمل کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر این نکته که همه از جمله مسؤولان موظف هستند که رفتارها و عملکرد خود را با خط و مشی رهبر معظم انقلاب تنظیم کنند، گفت: فتنه 88 نتیجه عدم تبعیت به قانون و داشتن التزام عملی به ولایت به عنوان عمود خیمه نظام اسلامی بود و نباید گذاشت تا مانند این فتنه  تکرار شود/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات