۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۳۸۵۹۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره اهل بیت چراغی روشن برای سعادت بشریت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسن عسکری(ع) در پاسخگویی به شبهات موجود در افکار عمومی و همچنین تقویت وحدت میان مسلمانان تلاش های گسترده ای انجام دادند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی آن امام همام باید الگویی برای جامعه امروز باشد.
حجت الاسلام پاشايي، استاد حوزه علميه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام پاشایی، استاد حوزه علمیه محمودآباد امروز در مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع)  در این حوزه، گفت: خلفای عباسی بعد از شهادت امام رضا(ع) همه شیطنت ها و محدودیت های خود را نسبت به سه امام بعدی یعنی امام جواد(ع) و امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) زیاد کردند تا جایی که امام جواد(ع) را در سن 25 سالگی، امام هادی(ع) را در سن 41 سالگی و امام حسن عسگری(ع) را در سن 28 سالگی به شهادت رساندند که مجموع عمر این سه امام همام 92 سال نمی شود.

 

وی با بیان این که امام حسن عسکری(ع) یکی از جوان‌ترین ائمه معصومین(ع) بودند، گفت: دوران امامت آن امام همام دوران نسبتاً کوتاهی بود و در سخت‌ترین شرایط اجتماعی، سیاسی و نظامی زندگی کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: تأمل در زندگی و ابعاد حیات طیبه این امام بزرگوار و مظلوم روشنگر حقیقت‌های تلخی است که در زمان امام عسکری(ع) اتفاق افتاده است.

 

حجت الاسلام پاشایی با بیان این که امام حسن عسکری(ع) در پاسخگویی به شبهات موجود در افکار عمومی و همچنین تقویت وحدت میان مسلمانان تلاش های گسترده ای انجام دادند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی آن امام همام باید الگویی برای جامعه امروز باشد.

 

وی با بیان این که جایگاه امامت و ولایت در تفکر اسلام شیعی جایگاهی بسیار رفیع و با عظمت است، تصریح کرد: سیره اهل بیت(ع) همچون چراغی روشن برای هدایت بشریت است.

 

حجت الاسلام پاشایی با بیان این که دوران حیا امام حسن عسگری(ع) همانند دوره امام جواد(ع) از بدترین و سخت ترین دوران بود، افزود: امام حسن عسگری(ع) را به سامرا و محله نظامی ها تبعیت کرده و ایشان را وادار کردند هفته ای دو روز خود را به خلفای عباسی معرفی کرده و ایشان را در بدترین شرایط روحی قرار می دادند و بالاخره به زندان بردند.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد افزود: امام حسن عسگری(ع) از آنجایی که وظیفه اش حفظ و حراست از دین و دین داری بود حتی در زندان هم از این امر غافل نبودند و کارهای بزرگی از جمله تربیت شاگردانی که هرکدام در بحث صیانت از دین و دینداری و تبلیغ ارزش های دینی نمونه اند، انجام دادند.

 

حجت الاسلام پاشایی با اشاره به این که امام حسن عسگری(ع) شاگردان خود را به نوشتن و تألیف تشویق می کردند، گفت: ایشان پیرامون این موضوع بیان فرمودند: هرکس کتابی نوشته و آن کتاب مایع هدایت عده ای بشود به عدد هر کلمه آن کتاب نوری شده و برای رهایی از دغدغه های روز قیامت به کمکش می آید.

 

استاد حوزه علمیه محمود آباد در ادامه با بیان این که امام حسن عسگری(ع) پاسخ به شبهات را به عنوان یک تکلیف اصلی برای خود می دانست، افزود: در ان زمان شبهات بسیاری در مسائل دینی به وجود آوردند که این امام همام در جهت پاسخگویی و رفع شبهه گام بر می داشتند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات