۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۳۸۶۱۰
آیت الله ناصری:

امامزادگان منشأ خیر و برکت در جامعه هستند/ فرهنگ وقف در حال احیا شدن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) اصفهان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های صورت گرفته در راستای اجرای امینانه واقفان و پیگیری‌های اداره اوقاف و امور خیریه، شاهد احیای دوباره موقوفات و سنت حسنه وقف هستیم.
جلسات اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان

آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: موضوع وقف یکی از مباحث مهم فقهی در اسلام و تشیع است که به آن نگاه ویژه‌ای شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در زمان طاغوت کم‌توجهی‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت که سبب بی‌رونقی وقف در جامعه و به دنبال آن تصرف موقوفات و از بین رفتن اعتماد مردم به وقف شد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) اصفهان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تلاش‌های صورت گرفته در راستای اجرای امینانه واقفان و پیگیری‌های اداره اوقاف و امور خیریه، شاهد احیای دوباره موقوفات و سنت حسنه وقف هستیم

 

استاد اخلاق حوزه به وظیفه سنگینی که بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه گذاشته شده اشاره کرد و افزود: باید در راستای حفظ و نگهداری موقوفات سعی و تلاش شود تا نیات امینانه واقفان به خوبی اجرایی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های فرهنگ‌سازی و رونق بخشیدن به این سنت حسنه، اجرای نیات و مصرف عواید آن در زمینه‌هایی است که نظر واقف بوده چرا که سبب تشویق و ترغیب مردم جهت وقف می‌شود.

 

آیت‌الله ناصری ادامه داد: همچنان املاک و موقوفاتی هستند که به تصرف غیر‌قانونی در آمده‌اند و باید آنها را شناسایی کرد و در جهت احیا و اجرای نیت واقف اقدامات لازم را صورت داد.

 

وی همچنین به فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه در حوزه قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن از معجزات الهی نبی اکرم(ص) و مدرک حقانیت اسلام و نسخه تربیت تعالی و سعادت اولاد آدم و بسیار پر محتوا است.

 

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به این‌که قرآن تنها سبب تکامل و سعادت و حیات ابدی ما نیست، تصریح کرد: قرآن باید با عترت، احکام و ولایت همراه شود تا برای سیر و سلوک مفید باشد.

 

وی قرآن را تنها و بدون احکام و ولایت، ساکن دانست و افزود: اگر قرآن با عترت، احکام و ولایت همراه و این سه بعد با هم حرکت کنند یک طهارت توحیدی و ولایی برای قاریان جلوه‌گر خواهد شد تا بتوانند مراحل نزول قرآن را درک کنند.

 

آیت‌الله ناصری با بیان این‌که امامزادگان با واسطه یا بی‌واسطه منشأ خیر و برکت است، گفت: امامزادگان در عالم برزخ و هم در عالم ماده نظارت دارند و در هر مکانی که هستند سبب دفع بلا و قضا و نزول خیر و برکت هستند.

 

وی توسل به امامزادگان و وساطت آنها و زیارت این بقاع متبرکه را بسیار پر فضیلت دانست و اظهار کرد: این بزرگواران تمام دعاها و حاجات ما را می‌شنوند و آنها را به حضور حضرت مهدی(عج) جهت وساطت می‌برند./939/ت302/ب6

ارسال نظرات