۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۳۸۶۶۱
مشاور و مدرس مهارت های زندگی:

جوامع غربی شفای انسان‌ را بر اساس قوانین سکولار می‌داند

خبرگزاری رسا ـ مشاور و مدرس مهارت های زندگی گفت: جوامع غربی که شفای انسان ها را بر اساس قوانین سکولار می داند در برابر این پاسخ که آمدن انسان به این جهان برای چیست، جوابی ندارند، چرا که آنها معتقد به معاد نیستند و این تفکر را دارند که با پایان مرگ زندگی خاتمه می یابد.
سبک زندگي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید محمودیان مشاور و مدرس مهارت های زندگی، در نشست علمی تخصصی با عنوان مخاطرات سبک زندگی ایرانی اسلامی که چهارشنبه 10 دی ماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: حیات انسان ها اجباری نیست و بر مبنای خودآگاهی رخ می دهد.
 
وی افزود: جوامع غربی که شفای انسان ها را بر اساس قوانین سکولار می داند در برابر این پاسخ که آمدن انسان به این جهان برای چیست، جوابی ندارند، چرا که آنها معتقد به معاد نیستند و این تفکر را دارند که با پایان مرگ زندگی خاتمه می یابد.
 
مشاور و مدرس مهارت های زندگی با اشاره به اینکه اگر یک مجتهد حوزه علیمه را آموزش روانشناسی اسلامی دهیم، روانشناس اسلامی نخواهد شد اظهار کرد: عکس این موضوع نیز صادق است اگربه یک روانشناس نیز تعالیم اسلامی دهیم یک روانشناس اسلامی نخواهد شد.
 
محمودیان با اشاره اهمیت علوم انسانی از دیدگاه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ما باید تعریف جدیدی از علوم انسانی ارائه دهیم و از نظریه های کشورهای غربی در تعالیم اسلامی استفاده نکنیم.
 
وی با بیان سبک زندگی مومنانه در جامعه افزود: نگاه مومنانه بحث جدیدی نیست که فقط مربوط به اسلامی باشد و امروزه در تمام دنیا به مساله معنویت درمانی توجه می شود.
 
مشاور و مدرس مهارت های زندگی با اشاره به روابط غیر مشروع دختر و پسرها در جامعه اذعان کرد: در 50 سال آینده آمار طلاق بالاتر خواهد رفت چرا که این روابط تشکیل یک خانواده سالم را مورد خطر قرار خواهد داد.
 
محمودیان در رابطه با مفهوم خود آگاهی و مواجهه با خود اظهار کرد: این مهارت پایه ای است و خود آگاهی یعنی اینکه خودت را بشناس و از این طرق خدا را بشناس.
 
وی با اشاره به سخن حضرت علی(ع) گفت: اگر انسان متوجه عظمت روح الهی باشد قدر خود را می داند و به گناه آلوده نخواهد شد.
 
وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: خود آگاهی یعنی مطالعه آیات قرآن، این موضوع در سوره الذاریات آیات 21-20 آمده است که در زمین آیاتی برای اهل یقین است.
 

مشاور و مدرس مهارت های زندگی افزود: ساختار روانی انسان بر اساس عقل، عاطفه و رفتار است و به ترتیب شامل سه مساله شناخت، هیجان و عمل است./818/پ202/ب4

ارسال نظرات