۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۸۸۰۷
عضو دفتر رهبر معظم انقلاب:

شناخت شخصیت امام علی بهترین راه تبیین سیره علوی است

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که شناخت شخصیت امام علی(ع) بهترین راه تبیین سیره علوی است، گفت: در راستای تبیین سیره علوی باید نسل جوان را با سیره عملی و علمی امام علی (ع) آشنا کرد.
امام علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید علی موسوی کاشانی، از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب، صبح امروز، در برگزاری همایش ملی سیره علوی که در سالن دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: کتاب مقدس زندگی امام علی(ع) دارای سه فصل است.

وی بیان داشت: دوران ده سالگی تا 33 سالگی امام علی(ع) دوران ایثار است و ایشان در جنگ های آن زمان بار سنگینی بر دوش داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی کاشانی با بیان این که امام علی(ع) از یازده سالگی نقش ایثار را بر دوش داشت، افزود: ایشان شخصیتی آسمانی است.

وی با اشاره به دوران زندگی امام علی(ع) از 33 تا 58 سالگی، عنوان داشت: این دوران، بیانگر دوران صبر حضرت علی(ع) است.

این عالم فرزانه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در این دوران نقش مادری واقعی را نسبت به اسلام ایفا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی کاشانی با بیان نقش امام علی(ع) در حفظ اسلام بیان داشت: این امام بزرگوار به خوبی از اسلام حمایت و از خطرات آن زمان حفاظت کرد.

وی با بیان شرایط جامعه کنونی و حساسیت جایگاه قشر جوان خاطرنشان کرد: در جامعه امروز بشر بیشتر به مدیر و مدبر احتیاج دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی کاشانی تأکید کرد: برای تبیین سیره علوی در جامعه ابتدا باید علی(ع) را بشناسیم و راه ایشان را پیدا کنیم.

وی خطا و لغزش را مانع پیشرفت در جامعه دانست و افزود: مواظب باشیم کاری که سبب عذر خواهی شود را نجام ندهیم؛ چرا که معذرت خواهی شخصیت فرد را خرد می کند.

با بیان این که امروز هدایت و رهبری جامعه اسلامی را یکی از فرزندان علی(ع) در دست دارد، افزود: خدا را شاکریم که رهبری نظام جمهوری اسلامی به دست مدیر و مدبری بزرگ هدایت می شود.

وی شناخت امام علی(ع) را بزرگ ترین وظیفه آحاد جامعه بیان کرد و عنوان داشت: در راستای تبیین سیره علوی در جامعه و زندگی خویش، ابتدا باید شخصیت والای امام علی(ع) را بشناسیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی کاشانی خاطرنشان کرد: زیارت، توسل، مطالعه کتب و نهج البلاغه، استفاده از گنجینه معارف الهی از جمله بهترین راه شناخت شخصیت والای امام علی(ع) و سیره علمی و عملی ایشان است./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات