۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۲۳۸۹۲۸
کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

لزوم شناخت شگردهای فتنه گران برای رهایی از دام آن ها/ هدف فتنه 88 ضربه زدن به ولایت یود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این که باید شگردهای فتنه گران را بشناسیم و در صورت مواجه با آن ها تأمل کنیم، به برخی از این ترفندها اشاره و تصریح کرد:استفاده از شیوه های جنگ نرم، استخدام چهره های موجه، نمادهای مقدس، استفاده از شعارهای خوب و جذاب، تحریک احساسات و تفرقه افکنی از جمله سیاست های فتنه گران می باشد.
فتنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ابوالفضل شهابی، کارشناس مذهبی پنجشنبه شب در مسجد حضرت رقیه(س)، فتنه را یکی از واژه های پرکاربرد در دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: فتنه به قدری مهم است که در قرآن 30 بار واژه فتنه تکرار شده است و 16 بار نیز مشتقات آن به کار رفته است.

 

وی با بیان این که خداوند در قرآن فتنه را از قتل شدیدتر و بزرگ تر می داند، تصریح کرد: قتل، کشتن انسان بی گناه و مظلوم است و خداوند در قرآن، آن را شدیدا نکوهش کرده است چون انسانی که هنوز حق زندگی دارد مظلومانه کشته می شود و به خاطر این مظلومیت شاید در گناهانش تخفیف قائل شود اما فتنه با یک جامعه سروکار دارد.

 

حجت الاسلام شهابی، اظهار کرد: کسی که موجب فتنه انگیزی می شود، مسیر یک جامعه را از سعادت دور می کند و نیز  هدف آن را تغییر می دهد و این انحراف مسیر نه تنها در عصری که فتنه به وجود می آید، در عصرهای آینده نیز در تغییر مسیر جامعه نقش دارد.

 

کارشناس مذهبی، با اشاره به بزرگی فتنه 88، گفت: فتنه ای که در سال 88 بوجود آمد،به نوعی بود که اگر در هر کشوری دیگری اتفاق می افتاد، حکومت آن کشور متلاشی می شد.

 

هدف فتنه 88 ضربه زدن به ولایت یود

وی با بیان این که فتنه گران در سال 88 ولایت و ولایت فقیه را نشانه گرفته بودند، خاطرنشان کرد:نقشه ای که 1400 سال قبل برای امیرالمومنین(ع) طرح ریزی کرده بودند را در این سال به اجرا گذاشتند و فقط تقلب در انتخابات مطرح نبود. فتنه گران به خوبی می دانند که سیستم انتخابات در ایران به گونه ای است که امکان تقلب وجود ندارد چرا که در تمام مراحل انتخابات، ناظر شورای نگهبان و نمایندگان نامزدهای در محل حضور دارند.

 

حجت الاسلام شهابی، با اشاره به سخن فرانسیس ‌فوکویاما ، نظریه‌پرداز ژاپنی‌الاصل آمریکایی، که انقلاب اسلامی ایران را این گونه توصیف می کند:  «انقلاب ایران مانند پرنده ای است که تیرهای ما به آن نمی رسد، انقلاب ایران دو بال سرخ رنگ به نام عاشورا و سبزرنگ به نام مهدویت و یک زره پوش به نام ولی فقیه دارد که برای زدن ولایت باید بال ها را بزنیم» تصریح کرد: در فتنه 88 نیز به هدف ضربه زدن به رهبری پیش رفتند و تصمیم به خراب کردن وجه ولایت در نظر مردم داشتند.

 

کارشناس مذهبی، با بیان این که حضور میلیونی مردم در 9 دی 88 مرهون سیدالشهدا است، اظهار کرد: مردم با حضور گسترده خود فتنه را خنثی کردند و با مشاهده توهین فتنه گران به پرچم سیدالشهدا از مواضع انقلاب و رهبری دفاع کردند.

 

وی افزود: فتنه زمانی به وجود می آید که گرد و غبار اطراف آن را می گیرد و حق را نمی توان تشخیص داد مگر این که بصیرت داشته باشیم و به سیستم دشمن آشنا باشیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم.حجت الاسلام ابوالفضل شهابی، در خصوص تلاش برخی از دولتمردان در خارج کردن فتنه گران از حصر گفت: اگر بنا بود فتنه گران محاکمه شوند و عدالت برای سران فتنه اجراشود،  حکم آن ها، حکم محارب و اعدام است و به لطف مردم و ولی فقیه فقط در حصر هستند.

 

آشنایی با شگردهای فتنه گران

کارشناس مذهبی، با بیان این که باید شگردهای فتنه گران را بشناسیم و در صورت مواجه با آن ها تأمل کنیم، به برخی از این ترفندها اشاره و تصریح کرد: استفاده از شیوه های جنگ نرم، استخدام چهره های موجه، نمادهای مقدس، استفاده از شعارهای خوب و جذاب، تحریک احساسات و تفرقه افکنی از جمله سیاست های فتنه گران است.

 

حجت الاسلام شهابی،  در توضیح ترفند فتنه گران در جنگ نرم، گفت: جنگ نرم بعد از مدتی منجر به جنگ سخت خواهد شد و در فتنه 88 نیز از این شیوه استفاده کردند و قبل از مشخص شدن نتایج  انتخابات خود را کاندید پیروز اعلام کردند و بعد از مشخص شدن نتیجه به بهانه تقلب در انتخابات از مردم خواستند که به خیابان ها بیایند و برخی از مردم چشم بسته به خیابان ها آمدند و خود همراه مردم شدند و خسارت های بسیاری به کشور وارد کردند.

 

وی ازجمله  نمادهایی که در فتنه 88 استفاده شد به رنگ سبز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به این که این رنگ در بین شیعیان نماد مقدس هست، آن را به کار گرفتند و در تاریخ اسلام نیز به کار بردن نمادهای مقدس را شاهد بودیم که از جمله می توان به برسرنیزه کردن قرآن ها در جنگ صفین اشاره کرد.

 

کارشناس مذهبی، با تاکید به توجه به ترفند دشمن در تفرقه افکنی، گفت: وقتی ما اسلام داریم نباید به هیچ گروهی اجازه ایجاد تفرقه بین مسلمان ها را بدهیم. ما خطری از جانب اهل سنت نداریم اما تفکر وهابیت خطرناک است.بنابراین باید با مسلمانان متحد شویم تا از وهابیت و تکفیری شدن دوری گزینیم. /1310/پ202/ب6

ارسال نظرات