۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۳۹۲۱۶
رییس سازمان بسیج طلاب تهران:

ایجاد بدعت در عزاداری‌ها برای تخریب چهره اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران گفت: بدعت هایی همچون قمه زنی در عزاداری ها تنها برای نشان دادن چهره ای خشن و به دور از انسانیت از اسلام و مسلمانان وارد دین شده است.
اميرحسين شاهاني

حجت الاسلام امیرحسین شاهانی رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در بین مذاهب اسلامی، اظهار داشت: متأسفانه با وجود این‌که امروز لزوم حفظ وحدت مسلمانان برای همگان آشکار است، اما برخی هنوز هم به آتش تفرقه بین اهل تشیع و اهل تسنن دامن می زنند که البته گروهی از این افراد از روی نادانی و عدم بصیرت دست به این اعمال می زنند.

 

وی استعمارگرانی که منافع خود را در برابر انسجام مسلمانان در خطر می بینند یکی از عوامل اختلافات و تنش های موجود در جوامع اسلامی دانست و افزود: غرب و به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا از سال ها قبل درصدد ایجاد نفاق در جهان اسلام بودند و در این راه به موفقیت های بزرگی نیز دست یافتند.

 

حجت الاسلام شاهانی بیان داشت: برخی افراد نیز فریب تبلیغات دشمن را خورده و به تبعیت از آن ها به برادران دینی خود پشت می کنند و از راه ولایت جدا می شوند که همین موضوع موجب ایجاد شکاف میان مذاهب اسلامی می شود.

 

وی یادآور شد: هنگامی که به سیره اهل بیت(ع) می نگریم، می بینیم که این بزرگوران خود در جهت وحدت بین مسلمانان اقدامات بسیار بزرگی را انجام داده اند؛ بر همین اساس لازم است که علمای اسلام  پیام های حفظ وحدت مسلمانان را به خوبی منتشر سازند و قطعا اگر علما و مبلغان دینی در این راه کوتاهی کنند، اسلام آسیبی جدی خواهد دید.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون تهران در پایان با اشاره به بدعت هایی همچون قمه زنی در عزاداری ها اشاره کرد و گفت: این بدعت ها نیز از طرف دشمنان اسلام به دین وارد شده است تا چهره ای خشن و به دور از انسانیت از اسلام و مسلمانان نشان دهند و لازم است که اقداماتی جدی برای حذف این بدعت ها صورت بگیرد./814/ت303/ب4

ارسال نظرات