۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۳۹۲۴۹
همزمان با هفته وحدت؛

یادواره شهدای اهل سنت درمیان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی درمیان از برگزاری یادواره شهدای اهل سنت همزمان با هفته وحدت در این شهرستان خبر داد.
وحدت

 حجت‌الاسلام محمدهادی نودهی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی درمیان در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که یکی از مهم ترین برکات اسلام برای مسلمانان برقراری الفت در میان قلوب آن ها و نعمت برادری است، گفت: پیامبر اکرم(ص)به برکت اسلام برابری و برداری را در میان مسلمانان حکم کرده و موجب پیشرفت جهان اسلام شدند.

 

وی با اشاره به این که حضور اقوام و مذاهب شیعه و سنی در کنار هم در درمیان، الگویی از وحدت را نشان می دهد، ادامه داد: در این شهرستان مردم در مسالمت کامل با هم همزیستی دارند و برای توسعه شهرستان در کنار یکدیگر تلاش می کنند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی درمیان با بیان این که همزمان با هفته وحدت در شهرستان درمیان 30 برنامه با حضور علمای شیعه و سنی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: نشست علما تشییع و تسنن در درمیان از نخستین این برنامه‌ها بود که در مسجد محمد رسول‌الله (ص) شهر اسدیه برگزار شد.

 

عبداللهی با بیان این که برگزاری یادواره شهدای اهل سنت روستای سراب از دیگر برنامه هایی محوری هفته وحدت است، اظهار کرد: مردم شهرستان درمیان از شیعه و سنی در مقابل گروه های تکفیری و کسانی که در مرز های شرقی ناامنی ایجاد کرده اند ایستاده اند و محور وحدت آنها اسلام و ملیت آنهاست و به هیچ وجه به دشمنان اجازه نخواهد داد که به کشور و اسلام نگاه چپ داشته باشند.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی درمیان برگزاری محفل انس با قرآن را از دیگر برنامه های اداره تبلیغات در شهرستان اسدیه عنوان کرد، ادامه داد: برگزاری جشن‌های هفته وحدت در درمیان و شهرهای اسدیه، گزیک و قهستان، برگزاری همایش وحدت اسلامی در شهر طبس مسینا، برگزاری محافل انس با قرآن در نقاط مختلف شهرستان، برگزاری نشست‌های تحکیم وحدت و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته وحدت در شهرستان درمیان است.

 

حجت الاسلام نودهی با بیان این که وحدت در شهرستان درمیان در توسعه زندگی مردم نقش موثری داشته است، افزود: اگر بتوانیم وحدت را در جهان اسلام با بعد وسیع تری برقرار کنیم خواهیم توانست شاهد شکوه روز افزودن اسلام باشیم.

 

وی بابیان این که متاسفانه دشمن با ایجاد تهاجم فرهنگی و ناامنی در مرزهای شرقی قصد دارد زمینه نابودی ولایت و امنیت را در ایران فراهم کند، تاکید کرد: ملت ایران اعم از شیعه و سنی زیر پرچم ولایت بوده و بر عمل به رهنمودهای رهبری تاکید دارند زیرا می دانند اگر نعمت ولایت را از دست بدهند دشمن جامعه را نابود کرده و تمامی مردم را ماند سایر کشورهای منطقه محدود خواهد کرد.

 

لازم به ذکر است در خراسان جنوبی علاوه بر شهرستان درمیان در شهرستان قاین، زیر کوه، طبس مسینا و سربیشه به صورت محوری جشن های وحدت برگزار خواهد شد و همچنین بقاع متبرکه استان هم میزبان جشن های هفته وحدت خواهند بود./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات