۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۲۳۹۴۲۲
رییس مجلس شورای اسلامی:

کشورهای مزدور منطقه از وحدت و پیشرفت مسلمین احساس خطر می کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت:بعضی از کشورهای منطقه خسارت مالی به خود می‌زنند و سود آن را قدرت های استکباری می‌برند، تا کشورهای منطقه را دچار مشکل کنند.
علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه روز یک‌شنبه در اختتامیه آیین پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، ضمن تبریک ایام فرخنده میلاد پیامبر(ص) و تشکر از جهاد دانشگاهی در برگزاری مسابقات گفت: رجوع طالبان علم به قران آراستگی خاصی به زندگی آنها می‌دهد که از جای دیگری قابل کسب نیست.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر این‌که عارفان به قرآن سروران بهشت هستند، افزود: حاملان قرآن نسبت به حاملان ثروت و قدرت شرافت بی‌نظیری دارند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که رجوع به قرآن بهترین راه فهمیدن مقام حاملان قرآن است، عنوان کرد: خداوند خالق قرآن است و در قرآن در این‌باره می‌فرماید: ای مردم در حقیقت از جانب خدا برهان و نوری به سوی شما نازل شده و آن قرآن است، قرآن هم خود روشنایی بوده هم روشنایی بخش است.

 

لاریجانی افزود: قرآن کتابی است که در زندگی فردی و اجتماعی رهنمون انسان از چگونگی خروج از ظلمت و دست یافتن به سعادت است.

 

امروز عقلانیت در جوامع اسلامی رشد پیدا کرده است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های خوب امروز جهان درباره قرآن اظهار داشت: امروز در عالم اسلام ظرفیت‌های خوبی به وجود آمده که در گذشته به این مقدار مهیا نبود و آن رشد عقلانیت در میان جوامع اسلامی است.

 

وی در ادامه گفت: رشد عقلانیت در کشورهای اسلامی منبع و سرمایه ارزشمندی است که سایر کشورها کمتر از آن برخوردار هستند، تفکر و سبک زندگی اسلامی بر مبنای معنویت و توجه به آخرت سبب پیوند قلب های مسلمانان شده و این سرمایه و ظرفیت بزرگ مختص کشورهای اسلامی است که در تمدن غرب فروکش کرده است.

 

لاریجانی با اشاره به مشکلات جهان اسلام بیان داشت: گاهی برخی از دولت های کشورهای اسلامی به تبعیت از قدرت های استکباری پرداخته و آن را برای خود قدرت و عظمت تصور می‌کنند که این نشان از عدم استفاده آنها از ظرفیت بزرگ جهان اسلام دارد.

 

 رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که چرا مسلمانان باید مردم درجه دو یا سه باشند، افزود: برخی از همین کشورها نفت خود را فروخته و سلاح درجه دو یا سه از آن قدرتها خریداری می‌کنند، این‌که مسلمانان مردمی درجه دو یا سه باشند با زندگی و عزت اسلامی سازگار نیست.

 

لاریجانی با اشاره به انقلاب کشورهای اسلامی عنوان کرد: امروز استکبار در کشورهایی که انقلاب رخ داده مشکلاتی را به وجود می‌آورد تا مردم این کشورها نتوانند از استبداد خروج کرده و به مردم سالاری دست یابند.

 

عوامل وحدت مسلمانان زیاد است

وی با اشاره به این‌که اختلاف افکنی در میان امت اسلامی تحت عنوان شیعه، سنی، صوفی و شافعی خسارت بزرگی به عالم اسلام است، گفت: با توجه به این‌که مسلمانان یک پیامبر  و یک کتاب آسمانی داشته و به سمت یک قبله نماز می‌خوانند فرق اسلامی تفاوتی در اصول ندارند اگر تفاوتی هم باشد در فروع است، اما اگر مسلمانان این همه عوامل وحدت را کنار بگذارند قدرت جهان اسلام رو به فرسایش رفته و زمین‌گیر می‌شوند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز برخی دولت ها در کشورهای اسلامی به جای تکیه بر منابع و نیروی انسانی متخصص در کشور خود با کشورهایی که نسبت اخوت با آنها ندارند رابطه برقرار کردند که این خود زمینه‌ساز تفرقه بین مسلمانان است.

 

لاریجانی با اشاره به این‌که برخی کشورها قیمت نفت خود را پایین آوردند تا از اهرم اقتصادی به ضرر جهان اسلام استفاده کنند، بیان داشت: این کشورها خسارت را به خود می‌زنند و سود آن را قدرت های استکباری می‌برند، اما کشور ایران نیز صادرات غیر نفتی خود را افزایش می‌دهد و در این زمینه شکست نمی‌خورد.

 

تکنولوژی ایران عامل افتخار کشورهای اسلامی است

وی افزود: این‌که آمریکایی ها به ایران با غضب نگاه می‌کنند عجیب نیست اما ادبیاتی که آ درباره فن‌آوری انرژی هسته‌ای ایران از زبان برخی کشورهای اسلامی شنیده می‌شود عجیب است، در صورتی که تکنولوژی ایران عامل افتخار کشورهای اسلامی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی عبور از فتنه ابراز داشت:  دشمنان سوریه را به عنوان صف مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی تخریب می‌کنند، اگر بخواهیم از این فتنه‌ها عبور کنیم باید سبک زندگی ما مسلمانان قرآنی شود به پیامبر(ص)  گفته شد به زودی امت تو گرفتار فتنه خواهند شد راه خلاصی آن چیست پیامبر(ص) فرمود کتاب گرامی خداوند راه آن است قرآن کتابی است که باطل بر آن راه ندارد زیرا از جانب خداوند فرزانه و نستوه نازل شده است هر که علم را جز در قرآن بجوید خداوند گمراهش می‌کند، اگز بخواهیم از فتنه ها عبور کنیم باید سبک زندگی فردی و اجتماعی ما قرآنی و نگاه ما توحیدی باشد. /807/پ201/ج

ارسال نظرات