۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۳۹۶۷۱
با هماهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد؛

برگزاری جلسات قرآن کریم زائران ایرانی در مدینه منوره

خبرگزاری رسا ـ زائران ایرانی حاضردر مسجدالنبی و شجره‌ با قرائت قرآن کریم بر معنویت حضور خود در حرمین شریفین صفای بیشتری بخشیدند.
برگزاري جلسات قرآن كريم زائران ايراني در مدينه منوره

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، عمره گزاران ایرانی با حضور در صحن نبوی و مسجد النبی و شجره اقدام به ختم قرآن کریم کردند.

در این حرکت جمعی کاروان‏های ایرانی دست به ابتکاری نو در این خصوص زده‏اند و هر زائر ایرانی با عهده‌دار شدن آیاتی از قرآن کریم در مسجدالنبی وشجره اقدام به ختم قرآن کریم می‌کنند.

در همین خصوص عمره گزاران ایرانی در هتل‏های محل اقامت خود با قبول آیاتی از قرآن کریم در محل اقامتشان به قرائت این کتاب آسمانی می‌پردازند.

عمره گزاران با همتی بالا و همدلی بی بدیلی در تمامی هتل‌های محل اسکان خود به صورت زنجیره‏وار به یکدیگر متصل شده اقدام به قرائت قرآن و کسب معرفت می‌کنند.

این حرکت خودجوش جمعی با هماهنگی به عمل آمده درکاروان‏ها و مسؤول امور فرهنگی هر هتل شکل گرفته است.

قرائت قرآن در مدت اقامت عمره گزاران در مسجدالنبی قبل از شروع نماز جماعت همه روزه برگزار می‌شود.

همچنین افرادی که در قرائت دچار مشکل هستند توسط قاریان قرآن ایرادات آنان برطرف می‌شود و در محافل انس ومعرفت هم سخنرانان از ثواب قرائت قرآن سخن به میان می‌آورند.

پس از پایان حج تمتع وشروع مجدد عمره مفرده در سال جاری زائران سرزمین وحی حاضردر مدینه منوره بیشتر اوقات خود را در مسجد النبی با قرائت قرآن صرف می‌کنند.

گروه‌های قرآنی تشکیل شده زائران طی روز قرائت قرآن را در دستور کاری خود قرار داده‏اند و کتاب آسمانی مسلمین را به طور کامل خوانده و به پایان می‌رسانند.

تا علاوه بر کسب فیض و معرفت در سرزمین وحی خود را از تمامی امیال دنیوی جدا کرده و در مسجد النبی همه روزه این سنت حسنه را پی می‌گیرند.

این حرکت خود جوش با استقبال بی نظیر عمره گزاران مواجه شده و همه روزه مسؤولان فرهنگی هتل‏ها هماهنگی و زمینه‌های لازم را بوجود می‌آورند تا زائران حرمین شریفین نهایت بهره معنوی را از این رهگذر داشته باشند.

همچنین وقتی که زائران قصد عزیمت به مسجد شجره را دارند در لحظات پایانی حضور روحانی خود در مدینه منوره راهی مسجد النبی شده و ضمن قرائت آیاتی از کلام الهی با آخرین فرستاده حضرت دوست وداع کرده و از بارگاه باری تعالی خواهان حضور همه آرزومندان سرزمین وحی می‌شوند تا آنان نیز از چشمه زلال معرفت نوشیده وکسب کمال و معرفت نمایند.

زائرین مشتاق مکه مکرمه قبل از اذان ملکوتی مغرب در مسجد شجره حاضر شده و از این فرصت بدست آمده نیز نهایت بهره را می‌گیرند و با تشکیل گروههای قرآنی در مسجد شجره قبل از شروع نماز مغرب قرآن کریم را قرائت می‌کنند./840/د101/ی

ارسال نظرات