۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۸۶۷
نماینده مجلس:

تقویت وحدت با تکیه بر مشترکات اسلامی توطئه های دشمنان را خنثی می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت وحدت و انسجام بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی با تکیه بر مشترکات، توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را خنثی می کند.
قاسم جعفري نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس شوراي اسلامي

قاسم جعفری، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: با وجود این که اختلاف بین مذاهب اسلامی به طور طبیعی وجود دارد و قابل کتمان نیست اما در این زمینه عقل و شرع تأکید می کنند که پیروان مذاهب مختلف اسلامی با تکیه و چنگ زدن به مشترکات، به وحدت و انسجام برسند.

 

وی با بیان این که مسلمانان با دست یابی به این انسجام اسلامی به دشمنان بهانه ای برای ایجاد جنگ و درگیری نخواهند داد، اضافه کرد: روشن است که استکبار جهانی و دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا در فعالیت های خود را رابطه با دنیای اسلام هیچ هدفی جز ایجاد اختلاف بین مسلمین ندارند تا با تفرقه و تشتت امت اسلام قدرت آنها کاهش یافته و نتوانند در برابر زورگویان قد علم کنند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مسلمانان در برابر دشمن مشترک بیش از گذشته یکدیگر را درک کرده و ضمن پذیرش اختلافات جزئی، با تأکید و توجه بر اشتراکات فراوان بین خود سعی کنند وحدت عملی داشته باشند تا از گزند و توطئه دشمنان در امان باشند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم آمریکا و رژیم صهیونیستی عجله ای برای پایان جنگ در سوریه و سایر سرزمین های اسلامی ندارند و خود نیز در خفا و آشکار از گروه های درگیر حمایت می کنند به این دلیل است که آنها کشته شدن مسلمانان را به نفع خود دانسته و درواقع از آن حمایت می کنند اگر چه در ظاهر خود را در خط مقدم مبارزه با تروریست ها قلمداد می کنند.

 

وی گفت: امروز در کشورهای اسلامی گروه های مختلف تکفیری و تروریستی با حمایت دشمنان اسلام به نام اسلام و مسلمانی چهره این دین الهی را تخریب می کنند که لازم است در این زمینه مسلمانان با افزایش شناخت و آگاهی نسبت به ماهیت این گروه ها، برای مقابله هوشمندانه با آنها اقدام کنند.

 

این دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و دانش آموخته حوزه علمیه قم تنها درمان این درد را وحدت و انسجام اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو پیروزی و استقرار تاکنون الگوی راهبردی وحدت بین پیروان مذاهب مختلف اسلامی را به تأسی از امام خمینی(ره)، بنیان گذار نظام اسلامی پیگیری کرده است.

 

وی با تأکید بر این که لازم است این الگوی راهبردی بیش از پیش از سوی پیروان مذاهب مختلف اعم از شیعه و سنی مورد استفاده قرار گیرد، اضافه کرد: در صورت اجرای این الگو، امت واحده اسلام در سایه آموزه های قرآنی و الهی محقق شده و دیگر دشمنان نمی توانند به اقدامات شوم خود در بین مسلمانان ادامه دهند.

 

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وحدت مورد نظر در داخل کشور و در بین پیروان مذاهب شیعه و سنی ایجاد شده است، افزود: حفظ و تقویت وحدت در سایه ولایت فقیه تنها راه تداوم آرمان ها و اهداف انقلاب و مبارزه با تحریم های اقتصادی و تهاجم فرهنگی دشمنان در کشور است.

 

وی همچنین با اشاره به وحدت و زندگی مسالمت آمیز پیروان شیعه و سنی در استان خراسان شمالی، رابطه مردم این استان را نمونه بارزی از وحدت دانست و گفت: در خراسان شمالی پیروان مذاهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر برادروار زندگی کرده و دوشادوش هم برای اعتلای نظام اسلامی تلاش می کنند.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 911 هزار نفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن های سنی مذهب هستند که تقریبا همه آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

 

فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)،(دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات