۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۳۹۸۸۶
عضو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

امام حسین احیاگر سیره پیامبر و اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش اربعین و تاثیر آن بر جوانان گفت: رسالت پیامبر(ص) آغازگر دین اسلام بود و امام حسین(ع) دین اسلام و سیره پیامبر(ص) را احیا کردند.
اربعين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهمن اکبری عضو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در همایش اربعین و تاثیر آن بر جوانان که چهارشنبه 17 دی ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: روز عاشورا در همه مرزهای جهانی به یک مفهوم است و در بین همه اقوام از ترکمن، بلوچ و کرد یک مفهوم و عنوان را دارد.
 
وی افزود: راهپیمایی اربعین این فرصت را به همه مردم و به ویژه مردم عراق داد که در برابر تهدیدها و خطرها از جانب گروه تروریستی داعش در امنیت باشند.
 
عضو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به نقش و تاثیر راهپیمایی اربعین در میان جوان ها اظهار کرد: جنبش و حرکت راهپیمایی اربعین شور و عاطفه را در میان جوانان ایرانی ایجاد نمود و آنها را با امام حسین(ع) نزدیک تر کرد.
 
حجت الاسلام اکبری با بیان نقش و جایگاه رفیع امام حسین(ع) در گروه های فلطسینی نظیر حماس خاطرنشان کرد: آنها بار ها تاکید کرده اند که برای پیروز خود به امام حسین(ع) محتاج هستند و به نوعی خود را وام دار امام حسین (ع) می دانند.
 
وی با اشاره به عنصر مهم عدالت محوری و تنوجه پیامبر(ص) به آن تاکید کرد: عدالت محوری در نزد پیامبر(ص) بسیار مهم بوده است و ایشان سعی داشتند تا نفرت زدایی را از انسان ها دور کنند.
 
عضو سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: پیامبر اکرم(ص) همچنین قصد داشتند تا با جهل زدایی دانش، معرفت، رحمت و محبت را در میان مسلمانان ترویج کنند.
 
حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه در زیارت اربعین باید افزون بر عاطفه و شور انگیزی عمل به دستورات دینی را هم در نظر داشته باشیم، اظهار کرد: اینکه ما سید الشهدا را دوست داشته باشیم و از سر معرفت نباشد و معطوف به تغییر و عمل نباشیم کافی نیست، و باید کار هایمان معطوف به عمل به گفتار ایشان باشد.
 
وی در پایان صحبت های خود با اشاره به تفاوت عمل و اقدام بین عمربن سعد و حر گفت: تفاوت حر و عمربن سعد در اقدام بود از این رو تفاوت اموی ها و علوی ها در اقدام است./818/پ202/ب4
ارسال نظرات