۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۳۹۹۸۷
دبیر مجمع علمی و فرهنگی ولی عصر کاشان:

عدم اتحاد مسلمانان موجب شده تا گروه‌های تکفیری به شیعه و سنی رحم نکنند

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع علمی و فرهنگی ولی عصر(عج) شهرستان کاشان با اشاره به این که ما مسلمانان مشترکات زیادی داریم که بر محور توحید به وحدت می رسیم، گفت: عدم اتحاد مسلمانان سبب می شود تا گروه‌ تکفیری را که نه شیعه است و نه سنی و بویی از انسانیت نبرده به شیعه و سنی رحم نکند.
حجت الاسلام  سيد عبدالخالق موسوي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید عبدالخالق موسوی، دبیر مجمع علمی و فرهنگی ولی عصر(عج) شهرستان کاشان شامگاه روز چهارشنبه درمراسم جشن وحدت مهاجرین افغانی مقیم شهرستان کاشان در سالن اجتماعات شماره دو فرمانداری ویژه کاشان با تبریک میلاد پیامبراکرم(ص) و فرزندگرامی اش امام جعفرصادق(ع)گفت: باید دید در هفته ای که به نام هفته وحدت توسط امام خمینی(ره) نامگذاری شده است این وحدت باید براساس چه محوری تحقق یابد.

 

وی با اشاره به مشترکات مسلمان در دین اسلام از اعتقاد به الله، قبله واحد، وجوب نماز، امر به معروف و نهی از منکر و... به عنوان محور وحدت بین مسلمانان جهان نام برد و گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید،‹‹ انما المومنین اخوة ›› سفید و سیاه، عرب و عجم، آمریکایی و آفریقایی و اروپایی همه برادر یکدیگر و با هم برابر هستند.

 

به گفته وی اسلام، سلمان فارسی را از عجم، بلال حبشی را از حبشه و ... می پذیرد و نژاد برایش تفاوتی ندارد اما ‹‹ تَبَّتْ یَدَا أَبِی لَهَبٍ وَتَبَّ›› ابولهب را از خود دور می کند.

 

وی افزود: همین سلمان فارسی در زمان امیرمؤمنان(ع) به دور از قومیت سلمان فارسی که عرب نیست اما به عنوان استاندار انتخاب می شود که این امر بیانگر این است که مسلمانان فارغ از رنگ و پوست و نژاد در دین اسلام همه برابر و برادر هستند.

 

دبیر مجمع علمی و فرهنگی ولی عصر(عج) شهرستان کاشان یادآورشد: پیامبراکرم(ص) از بلال حبشی غیر عرب اما مسلمان می خواهد برایش قرآن بخواند تا او را شاد کند.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به این که ما مسلمانان مشترکات زیادی داریم که بر محور توحید به وحدت می رسیم گفت: عدم اتحاد مسلمانان باعث می شود تا گروه تکفیری را که نه شیعه است و نه سنی و بویی از انسانیت نبرده به شیعه و سنی رحم نمی کند.

 

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که اگر یک میلیارد مسلمانان با یکدیگر اتحاد داشتند افغانستان و فلسطین مورد هجوم دشمن قرار نمی گرفت گفت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اتحاد و وحدت بین مسلمانان تأکید دارد.

 

تمامی فرقه های اسلامی برای مقابله با دشمن باید ید واحده باشند

مهدی خشنودی، مدیر دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان نیز در این مراسم با تبریک ولادت پیامبراکرم و امام جعفرصادق(ع) گفت: دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان امسال برای دومین سال متوالی در هفته وحدت اقدام به برگزاری جشن وحدت برای اتباع افغانستان در شهرستان کاشان کرده است.

 

خشنودی با اشاره به این که بحث وحدت در یک هفته و یک مراسم و یک ساعت سخنرانی نمی تواندحق مطلب را ادا کند گفت: دامنه وحدت به قدری گسترده است که امروز دشمنان خودی و دشمنان غیر خودی اسلام را از هر سو مورد آماج حملات خود قرارداده اند.

 

به گفته وی، امروز که اسلام به شدت از سوی دشمنان اسلام مورد هجمه واقع شده است نیاز به وحدت مسلمین بیش از هر زمان دیگری احساس می شود تا همه مسلمانان زیر یک پرچم واحد و یا یک تفکر و یک هدف قرارداشته باشند تا آسیبی به اسلام نرسد.

 

مدیر دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان یاد آورشد: اهمیت وحدت بین مسلمین امروز که دشمن مشترک شیعه و سنی به میدان آمده است و کاری به فرقه تسنن و یا شیعه ندارد و اصل اسلام را هدف قرارداده است تا ریشه اسلام را بزند بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

 

خشنودی تأکیدکرد: امروز که دشمن به قصد براندازی اسلام وارد میدان شده است و شیعه و سنی را از لبه تیغ می گذارند تا اسلام را محو و نابود کند، لذا تمامی فرقه های اسلامی باید دست در دست یکدیگر داده و برای مقابله با دشمن ید واحده باشند.

 

شایان ذکر است، مراسم جشن وحدت مهاجرین افغانی مقیم شهرستان کاشان از سوی دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی فرمانداری ویژه کاشان با حضور روحانیون و اتباع و مهاجرین افغانستان عصر روز چهارشنبه در سالن اجتماعات شماره دو فرمانداری ویژه کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب6

 

ارسال نظرات