۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۴۰۰۹۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

امامزادگان و بقاع متبرکه نقش محوری در تقویت وحدت امت اسلام دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی بقاع متبرکه و امامزادگان، قطبی برای گردهمایی گروه های مختلف اسلامی از اعم شیعه و سنی بوده و بذر اندیشه های وحدت را در جامعه اسلامی پراکنده می کنند.
گرايلي اوقاف خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، ظهر امروز در حاشیه جشن های ولادت حضرت رسول(ص) در بقاع متبرکه شهرستان درمیان با بیان این که وجود امامزادگان در هر منطقه منشا نورانیت و برکت است، گفت: حرم مطهر امامزادگان همواره مامن و پناهگاهی برای مومنان است و در خراسان جنوبی هم امام زادگان محوری برای گردهمایی شیعه و سنی شده اند و بذر اندیشه های وحدت بخش را به خصوص در شهرستان های درمیان و سربیشه در میان مردم پراکنده می کنند.

 

وی با بیان این که در خراسان جنوبی مردم فارغ از اندیشه های گوناگون و شیعه و سنی بودن به زیارت امامزادگان می روند، افزود: امام زادگان در خراسان جنوبی منشأ بهاری شدن هوای دل مردم بوده و هوای خشک کویر خراسان به واسطه وجود امام هشتم (ع) و امامزادگان متبرک و عطرآگین است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: هر آنچه در جامعه دینی و اسلامی ما وجود دارد متعلق به اهل‌بیت(ع) و متاثر از سیره انبیای الهی است بر همین اساس ما موظف هستیم براساس سیره انبیا و اولیای الهی به خصوص پیامبر اکرم(ص) در کنار یکدیگر با مهربانی و همدلی زندگی کرده و زمینه تعالی امت اسلامی و محقق شدن شعار امت نمونه اسلامی را در جهان بستر سازی کنیم.

 

 حجت الاسلام گرایلی وجود اماکن مقدس به‌ ویژه امامزادگان را مایه خیر و برکت دانست و افزود: ایران سرزمین محبان و شیفتگان ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) است و هرچه میزان فرهنگ اعتقادی مردم به اهل‌بیت(ع) گسترش یابد به‌ همان میزان نیز فرهنگ قرآن گسترش و پایدار خواهد ماند و به تبع آن چون اهل بیت(ع) به دنبال ایجاد امت واحده اسلامی بودند ما خواهیم توانست با گسترش فرهنگ اهل بیت(ع)  زمینه محقق شدن امت واحده و ظهور امام عصر (عج الله) را فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به جایگاه والای بقاع متبرکه و امامزادگان تاکید کرد: بقاع متبرکه در شاخصه‌های فرهنگی از جایگاه وسیعی برخوردار هستند بنابراین ارتباط  مستمر مردم با امامزادگان موجب ارتقای سطح فرهنگ دینی در جامعه  و پس از آن در جهان اسلام می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: بقاع متبرکه بهترین مکان در راستای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) و تقویت روحیه معنویت در سطح جامعه اسلامی هستند و باید از این ظرفیت‌های عظیم نهایت استفاده را در زمینه های مختلف از جمله محقق کردن وحدت اسلامی کرد.

 

حجت الاسلام گرایلی بقاع متبرکه را مکانی برای رشد صفات پسندیده اخلاقی و ارتباط با پروردگار عنوان و تصریح کرد: بقاع متبرکه در سراسر ایران اسلامی به‌عنوان کانون‌های معنوی، معرفتی، فرهنگی و دینی هستند و همه این بزرگواران برای تحقق عدالت و دفاع از دیانت و رسیدن به امت واحده اسلامی تلاش کرده و به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان این که آشنا کردن اقشار مختلف جامعه با امامزادگان می‌تواند زمینه شناخت عقاید، رفتار و سیره اهل‌بیت‌(ع) را در میان امت اسلامی فراهم کند، ادامه داد: حریم امن امامزادگان مکانی مناسب برای توبه، استغاثه و جلوگیری از گناه و معصیت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: شیعیان موظف هستند به عنوان پیروان اهل بیت(ع) فرهنگ و اندیشه جهان شمول آن ها را به جهانیان معرفی کنند تا به این ترتیب بتوانیم شاهد تحقق آیات قرآن کریم در خصوص وحدت اسلامی و وحدت ادیان در سطح جامعه باشیم./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات