۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۴۰۱۱۱
مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی:

محبت اهل بیت از مشترکات تمام مذاهب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی گفت: یکی از مشترکات بین تمام مذاهب اسلامی، محبت اهل بیت(ع) است که امروزه دشمن از آن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده می کند.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی امین نیا، مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی و مدیر پایگاه خبری فرقه نیوز صبح امروز در نشست «اهل بیت(ع) محور وحدت اسلامی» که با حضور جمعی از روحانیون  اهل تسنن استان آذرباریجان غربی، در هتل حمزه مشهد برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن حضرت ابراهیم(ع) را در آیه 4 سوره ممتحنه و حضرت محمد(ص) را در آیه 21 سوره احزاب،  به عنوان الگوهای کامل در زندگی  بشر معرفی می کند.

 

وی ادامه داد: طبق آیه 68 سوره آل عمران، نزدیک ترین افراد به حضرت موسی(ع)، کسانی هستند که از ایشان تبعیت می کنند. مانیفست و شعار حضرت موسی(ع)، این است که پنج مرتبه قبل از نماز ها«إِنَّ صَلاَتِی وَنُسُکِی وَمَحْیَایَ وَمَمَاتِی لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ»گفته شود و این یعنی حضرت تمام زندگی خود را، به نام خدا سند زده است.

 

مدیر مؤسسه راهبردی حق پژوهی په مقام والای پیامبر به عنوان الگو اشاره کرد و افزود: با این که پیامبر به بالاترین مقام معنوی رسیده بودند ولی به ایشان دستور داده شد تا الگوی جامعه باشند و دیگران را در ترقی و تعالی کمک کنند. بنابراین  کسانی می توانند به تعالی برسند که پیامبر را الگوی خود قرار دهند.

 

قرآن؛ درس زندگی برای همه مذاهب  

حجت الاسلام امین نیا بر لزوم اهمیت به کار گیری قرآن در زندگی بشر تأکید و  اظهار کرد: در تمام کشورهای اسلامی از جمله، ایران، ترکیه و عربستان  تعداد زیادی قرآن را کتابت کرده و نیز با لحن وصوت بسیار زیبایی آن را تلاوت می کنند ولی متأسفانه کسی به دستورات ارزشمند قرآن توجه کافی ندارند و تنها، قرآن را برای تبرک و تمسک می خواهند،  نه برای این که بهتر زندگی کنند.

 

مدیر پایگاه خبری فرقه نیوز با اشاره به آیه 29 سوره فتح، خصوصیات کسانی که در خط پیامبر(ص) هستند را معرفی کرد و گفت: این افراد(شیعه وسنی)  در مقابل  دشمن اسلام باید شدید و محکم باشند، ولی وقتی به هم می رسند باید مهربان بوده و یکدیگر را دوست داشته باشند. همچنین هرکس، نسبت به برادران دینی خود مهربان  و با انصاف باشد  در خط پیامبر(ص) است.

 

وی تفرقه افکنی را شیوه حکومت طاغوت خواند و تصریح کرد: امروز دشمن می خواهد، با ایجاد تفرقه ما را از یکدیگر جدا کنند  و چون  محبت اهل بیت(ع) از اشتراکات  بسیار مهم ما مسلمانان است، بنابراین از اعتقادات،  برای تفرقه افکنی استفاده می کنند، پس ما باید هوشیار و  متحد باشیم.

 

حجت الاسلام امین نیا گفت: مذهب شافعی نسبت به سایرین، محبت بیشتری به اهل بیت(ع) دارند. از جمله این که شافعی از علمای اهل سنت در کتاب«الصواعق المحرقه» درباره محبت اهل بیت(ع) می گوید؛ آل پیامبر(ص) پناهگاه من است و  نیز دستگیری برای رسیدن به خداوند هستند، من امیدوارم به خاطر محبت این بزرگان، خدا در قیامت نامه اعمال را به دست راست من بگذارد./844/پ202/ب5          

 

ارسال نظرات