۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۴۰۱۹۰

مراسم اختتامیه دوره آموزش مهدویت ویژه مبلغان مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی دو روزه مهدویت ویژه مبلغان حوزه علمیه مازندران عصر امروز در فریدونکنار به کار خود پایان داد.
دوره مهدويت ويژه مبلغان مازندران دوره مهدويت ويژه مبلغان مازندران دوره مهدويت ويژه مبلغان مازندران دوره مهدويت ويژه مبلغان مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، کارگاه آموزشی دو روزه مهدویت ویژه مبلغان حوزه علمیه مازندران که از روز گذشته در اردوگاه قرآنی شهدای چاکسر در فریدونکنار آغاز شد، عصر امروز به کار خود پایان داد.

 

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی گفت: این دوره آموزشی ویژه مبلغان حوزه علمیه استان است که به مدت دو روز برگزار شد.

 

وی بیان داشت: در این کارگاه آموزشی دو روزه مهم ترین مباحث پیرامون مهدویت و انتظار از سوی اساتید برجسته و مجرب مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم به مبلغان آموزش داده شد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیش از 50 مبلغ حوزه علمیه استان در دوره آموزشی دو روزه حضور داشتند، تصریح کرد: ارتقاء و دانش افزایی مبلغان پیرامون موضوع مهدویت و انتظار از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که این دوره آموزشی به صورت کارگاهی در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد، افزود: خوشبختانه این دوره آموزشی دو روزه مورد رضایت مبلغان شرکت کننده بوده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود اندیشه مهدویت را نجات بخش بشریت از جهالت و نادانی دانست و گفت: دوری بشر از این اندیشه پولادین آنها را به ورطه نابودی نزدیک کرده است.

 

حجت الاسلام صادقی، پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار شاخص ترین مؤلفه مقابله با هجمه های دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می تواند سد محکمی در مقابل توطئه های دشمنان و هجمه های فرهنگی باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود، کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج) را از وظایف اجتماعی منتظران حضرت دانست و گفت: منتظران تنها با کسب معارف مهدوی می توانند گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نشوند.

 

حجت الاسلام یاری درباره رشد فرقه‌های انحرافی در جامعه هشدار داد و گفت: در عصر غیبت کبری به خصوص عصر آخرالزمان بلاهایی مردم را احاطه کرده که اکثر شیعیان جز کسانی که تسلیم امر پروردگارند در آن دوران گرفتار انکار می‌شوند.

 

وی پاسداشت اندیشه مهدویت را از رسالت‌های مهم منتظران در عصر غیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده‌دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است؛ چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به نقش مبلغان دینی در ترویج فرهنگ مهدویت اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش روز افزون شبهات، بدعت و خرافه در جامعه اسلامی شناخت صحیح و دقیق مبلغان با مسأله مهدویت و انتظار یک ضرورت است.

 

وی رسالت روحانیت در تبلیغ فرهنگ مهدویت را بسیار سنگین و اثرگذار دانست و بیان داشت: روحانیت باید با بهره گیری از ظرفیت تبلیغ فرهنگ مهدویت را به شیوه ای مناسب و تأثیرگذار در جامعه تبیین و نهادینه کند.

 

حجت الاسلام صادقی آشنایی طلاب و روحانیان با مباحث مرتبط با مهدویت و انتظار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت موجب آشنایی مناسب مبلغان با موضوع مهدویت و انتقال آن به جامعه می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات