۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۴۰۲۱۰
نماینده مردم تبریز در مجلس:

71 هزار میلیارد تومان میزان تأمین بودجه از درآمدهای نفتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: حدود 71 هزار میلیارد تومان از بودجه 267 هزار میلیارد تومانی کشور، از طریق درآمدهای نفتی تأمین می‌شود.
ميرهادي قره‌سيدي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس پروژه عمراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، میرهادی قره‌سید رومیانی، رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح افلاک نما و پل شهیدان خانلی در تبریز اظهار داشت: حدود 71 هزار میلیارد تومان از بودجه 267 هزار میلیارد تومانی کشور، از طریق درآمدهای نفتی تأمین می‌شود.


وی با بیان این‌که تأکید نمایندگان ملت در مجلس بر کاهش حداکثری وابستگی به درآمدهای نفتی در بودجه است، تصریح کرد: پیشنهاد نمایندگان مجلس، برای رهایی از این وضعیت، این است که در چاه‌های نفتی بسته شود تا به این ترتیب، فرصت تحقق درآمدهای غیرنفتی، فراهم شود.


قره‌سیدی ضرورت مبارزه با فساد را در همین راستا متذکر شد و افزود: با تعامل و همدلی مجموعه دولت و مجلس و همچنین قاطعیت دستگاه قضایی، می‌توان تسهیلات معوقه‌ای را که در دست معدود افراد متخلف است، ‌پس‌ گرفت و به این ترتیب، کسری حاصل از رهایی از درآمدهای نفتی را جبران کرد.


نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از خدمات ارزنده شهرداری تبریز در اجرای سریع پروژه های عمرانی اظهار داشت: روشی که امروز شهرداری تبریز در اجرای سیاست‌های مدیریت شهری، مورد توجه قرار داده، می تواند به الگوی ارزشمند توسعه و عمران در سایر شهرهای کشور، تبدیل شود.


وی با اشاره به نقش منابع انسانی و توان مدیریتی در تحقق اهداف توسعه متذکر شد: با وجود بودجه‌های گسترده، بدیهی است که می توان اقدامات بزرگی را انجام داد؛ اما مهم این است که با وجود کمبود بودجه و اعتبارات مالی، بتوان با مدیریت هوشمند، اهداف توسعه را تحقق بخشید.


همچنین صادق نجفی، شهردار تبریز اظهار داشت: خرسندیم که امروز توفیق یافتیم با هدایت، حمایت و نظارت کارساز شورای اسلامی شهر تبریز، مدت زمان اجرای این پروژه را به یک سوم زمانی که در برنامه قید شده بود کاهش دهیم. این سرعت چشمگیر در حالیست که پروژه همواره مورد بازدید و حمایت اعضای شورا و معاونت عمرانی قرار گرفته و از این رو، از نظر ویژگی‌های کیفی نیز، از استاندارهای لازم برخوردار است.


وی با بیان این‌که این انگیزه و اراده، بی‌شک ریشه در الگوی مدیریت جهادی دارد، متذکر شد: همین عامل است که در کنار تعامل ارزشمندی که بین شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، استانداری آذربایجان شرقی و نمایندگان شهر تبریز در مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های مختلف اجرایی، ایجاد شده است، ضامن توسعه ماندگار و پایدار شهر خواهد شد.


نماینده شهرداران کشور، مدیریت واحد شهری را  نیاز مهم کلان‌شهرهای کشور دانست و افزود: علی رغم نبود این قانون، امروز مدیریت شهر تبریز، به صمیمیت و هماهنگی‌ی دست یافته که بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح افلاک نما و پل شهیدان خانلی، تنها در مدت شش ماه، از ثمرات ارزشمند آن است.


محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در سخنانی در روند عمرانی و خدماتی شهر تبریز را الگوی ارزشمند شهرداری‌های کشور دانست و اظهار داشت: امروز شاهدیم که شهرداری، شعار «ما می‌توانیم» را تحقق بخشیده که این امر ریشه در تفکر مدیریت جهادی دارد.


وی با اشاره به تعامل کم‌سابقه استانداری و شهرداری، گفت: در این تعامل تنگاتنگ، مدیریت استان، ساز و کار اجرایی خاص خود را دارد و بیشترین نقش اجرایی را شهرداری ایفا می‌کند. فارغ از تمام شائبه‌ها، شعارها و حاشیه‌سازی، همچنان مصمم به حفظ این ارتباط هستیم و معتقدیم اهداف توسعه شهر تبریز و استان آذربایجان شهرقی، تنها در این مسیر قابل تحقق است.


عباس عادلی‌شهیر، شهردار منطقه 2 نیز در سخنانی اظهار داشت: به ثمر رسیدن این پروژه در رفع ترافیک شهری مسیر پرتردد بلوار دکتر حسابی، شهرک‌های میرداماد و زعفرانیه و همچنین تسهیل عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی مسیر کمربندی میانی تاثیرگذار خواهد بود.


وی ادامه داد: با حمایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، پروژه افلاک نما تنها در مدت شش ماه اتمام و به بهره‌برداری رسید که این زمان کوتاه، اتفاق مهمی در حوزه عمران و سازندگی کلان‌شهر تبریز به شمار می‌رود. این پروژه افلاک‌نما به طول 40 متر و عرض 24 متر و برای اجرای آن بیش از 110 هزار مترمکعب خاک‌برداری و 6 هزار مترمکعب بتن‌ریزی صورت گرفته است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات