۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۴۰۲۷۳
امام جمعه خوی:

ائمه جمعه مطالبات رهبری را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم، علما و طلاب حوزه علمیه قم به مناسبت گرامیداشت روز 19 دی ماه سال 56، گفت: بر تمامی تریبون داران به ویژه ائمه جمعه است که فرمایشات ولی امر مسلمین را برای مردم تحلیل و تبیین کنند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بحث حقوق الناس را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: موضوع حق از جمله مباحث مهم فقهی و حقوقی است که دارای ابعاد مختلف از قبیل رابطه حق با اسقاط، فرق های حق الله با حق الناس، انواع حقوق، اهمیت حق الناس، شهادت در حقوق است.

 

وی با اشاره به روایتی از  امام صادق(ع) افزود: «همان گونه که هیچکس نمی تواند فضل ما و حقوقی را که خداوند برای ما بر مردم واجب کرده وصف کند هیچ کس توان توصیف حق مؤمن را نیز ندارد».

 

رهاسازی بشر از اسارت ستمگران فلسفه بعثت

 

خطیب جمعه خوی با تبریک روز میلاد رسول خدا(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: تعلیم و تربیت بشر، اقامه قسط و عدالت در جوامع بشری، رفع اختلافات انسانها و رها ساختن بشر از قید و اسارت ستمگران از جمله فلسفه های بعثت انبیای الهی است که در جهان امروز به دلیل رسوخ فرهنگ ها و مکتب های ساخته دست بشر هر چهار موضوع زیر سوال رفته و در نهایت کل بشریت مبتلا به ظالمان و ستمگران شده است.

 

بازگشت به اسلام ناب محمدی تنها راه رهایی مسلمانان است

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: بسی جای تأسف است که امروز مسلمانان با داشتن یک میلیارد و ششصد میلیون نفر جمعیت و در اختیار داشتن بخش مهمی از ذخایر و معادن استراتژیک جهان قدرت به وجود آوردن یک قدرت بین المللی را ندارند.

 

وی در ادامه هواپرستی، تعصبات کور شخصی و مذهبی، کینه ورزی، تحزب گرایی افراطی، باورهای غلط ملی گرایانه، دنیاپرستی، جاه طلبی و توطئه های پیچیده استعماگران و حاکمان مستبد را از جمله علل افتراق و پراکندگی مسلمانان برشمرد و گفت: بازگشت به آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) تنها راه رهایی مسلمانان است.

 

اعتماد به دشمن ناشی از غفلت است

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مردم، علما و طلاب حوزه علمیه قم به مناسبت گرامیداشت روز 19 دی ماه سال 56، گفت: بر تمامی تریبون داران به ویژه ائمه جمعه است که فرمایشات ولی امر مسلمین را برای مردم تحلیل و تبیین کنند.

 

حجت الاسلام موسوی شکوری در ادامه پرهیز از ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان مردم، توصیه به کمک به مسؤولان و دولت، ضرورت تکیه به نیروهای داخلی، عدم اعتماد به دشمنان، تلاش دشمنان در جهت فراموش کردن مردم حوادث مهم و تعیین کننده انقلاب از قبیل 9دی و 19دی را از جمله محورهای مهم سخنرانی مقام معظم رهبری برشمرد.

 

تروریستها به حامیان خود نیز رحم نکردند

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به کشته شدن 12 نفر در کشور فرانسه از سوی تروریست ها اظهار داشت: زمانی که غربی‌ها و اروپاییان گروه های تروریستی را سازماندهی و حمایت مالی می کردند تا علیه مسلمانان در کشورهای اسلامی وارد عمل بشوند فکر نمی کردند که روزی همان ها علیه خودشان وارد عمل خواهند شد در عین حال به جای این که خودشان را سرزنش بکنند باز ناجوانمردانه مسلمانان را مورد حمله قرار داده و اسلام حراسی را ترویج و تبلیغ می کنند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات