۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۴۰۳۵۰
امام جمعه کوهرنگ:

القای دوگانگی به جامعه و ایجاد تفرقه در میان مردم خیانت به نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ گفت: دولت باید از جریان سازی و حاشیه سازی در نظام فاصله بگیرد؛ چرا که القای دوگانگی به جامعه و ایجاد تفرقه در بین مردم خیانت به نظام است.
حجت الاسلام طباطبايي امام جمعه کوهرنگ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ححت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز، در شورای اداری این شهرستان، با تبریک میلاد فرخنده پیامبر خاتم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و با بیان این که سه نمونه قلب در وجود انسان بر حسب نوع دلبستگی ها شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: قلب نمونه نخست قلبی است که همه هم و غمش امور دنیوی است و مادیات در رأس همه کارهای این نمونه قلب قرار دارد که در گرفتاری ها گوشه نشین و در شادی ها هم خارج از مسیر بندگی است که این نمونه قلب بسیار مورد نکوهش قرار گرفته است.
 
امام جمعه کوهرنگ با بیان این که قلب نمونه دوم قلبی است که همه هم و غم خود را معطوف آخرت کرده و نسبت به دنیا بی تفاوت است، تصریح کرد: این نمونه قلب مورد نکوهش قرار نگرفته و صاحب آن در آخرت دارای درجات بالای معنوی است.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که قلب نمونه سوم قلبی است که در همه احوال خدا را مد نظر می گیرد و در همه کارها رضایت خداوند را می بیند، ابراز داشت: صاحب این قلب هم در دنیا مورد احترام و جایگاه بالا و هم در آخرت در بهترین مقام ها قرا می گیرد.
 
حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر این که اگر انسان با خداوند معامله کند، همه حرکت ها و کارهای او به سمت خیر و ثواب پیش خواهد رفت، گفت: اگر مزه عشق الهی در وجود انسان شکل گرفت، تحمل سختی ها و مشکلات برای او آسان می شود؛ بنابراین بکوشیم که همه کارهایمان به قصد قربت و برای رضایت حق تعالی باشد.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ در ادامه با پاسداشت حماسه 19 دی ماه مردم انقلابی قم، این حماسه را لبیک به ندای مظلومیت امام راحل در طلیعه انقلاب دانست و با اشاره به دیدار گروه های مختلف مردم در مناسبت های گوناگون با رهبر فرزانه انقلاب، از بی توجهی و کم مهری به حماسه بختیاری های غیرتمند در بهمن ماه دوران انقلاب گلایه کرد و اظهار داشت: بختیاری های غیور در آن زمان به دعوت نخست وزیر وقت که از خود آن ها نیز بود، دست رد زدند و نه تنها به درخواست وی مبنی بر حمایت از دولت ستمگر وارد میدان نشدند بلکه به دیدار امام(ره) شتافتند و با امام و رهبر خود تجدید میثاق کردند.
 
امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که مسؤولان باید به این حماسه جاویدان توجه ویژه داشته باشند، خاطرنشان کرد: از آن جایی که این قوم غیور و انقلابی در برابر هیچ فرمانی سر تعظیم فرود نیاورده است جز در مقابل نظام و دستورات ولی فقیه؛ بنابراین باید مسؤولان بیشتر به این حماسه توجه داشته باشند و آن را به عنوان روزی برای تجدید میثاق با رهبری ثبت کنند.
 
این مقام مسؤول همچنین با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر فرزانه انقلاب در روزهای گذشته و سخنان کلیدی ایشان، هدف دشمن از مذاکرات را مبارزه با اعتقادات و آرمان های مردم دانست و افزود: به یقین آن چه این انقلاب را در دنیا با سایر کشورها متمایز کزرده است، گفتمان و ایدئولوژی آن بوده است که دعوای غرب هم بر سر همین تفکر است و می خواهد ما از داشته های خود بگذریم.
 
حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر این که آرمان این انقلاب برگرفته از مکتب عاشورا و کربلا است و این یعنی تسلیم در این مکتب معنایی ندارد، تصریح کرد: این که دشمن در مذاکرات از ایران خواسته است که هم جنس بازی باید در نظام اسلامی به یک قانون تبدیل شود، نشان می دهد که دعوای آن ها با ما بر سر مسائل هسته ای نیست بلکه آن ها با کلیت اسلام و نظام ما مشکل دارند.
 
وی همچنین با اشاره به این که در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب برای نخستین بار از لفظ «دولتی ها» استفاده کردند و این بی سابقه است، خواستار توجه بیشتر مسؤولان ارشد نظام به تذکرات و توصیه های رهبری شد و اظهار داشت: دولت باید از جریان سازی و حاشیه سازی در نظام فاصله بگیرد؛ چرا که القای دوگانگی به جامعه و ایجاد تفرقه در بین مردم خیانت به نظام است.
 
امام جمعه کوهرنگ، ایجاد وحدت و یکپارچگی در کشور را مهم ترین خواست امروز رهبری دانست و افزود: متأسفانه دولت نتواسته است در مرحله عمل اعتدال را در جامعه نهادینه سازد که باید برای تحقق آن وارد میدان شود.
 
این مقام مسؤول در پایان با تشکر از عملکردهای اعتدال گرایانه استاندار چهارمحال و بختیاری، خواستار فراگیر شدن این مشی و رفتار در همه استان ها و به ویژه مرکز کشور شد./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات