۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۴۰۷۲۹

برگزاری دوره‌های مختلف تحصیلی و تبلیغی ویژه طلاب آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه آموزشی پژوهشی میراث شیعه تبریز دوره‌های مختلف تحصیلی و تبلیغی ویژه طلاب مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار می کند.
شيعه شناسي

حجت الاسلام رحیم قربانی، مدیرعامل موسسه آموزشی و پژوهش میراث شیعه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح ویژه برنامه های این مؤسسه برای طلاب حوزوی استان پرداخت و اظهار داشت: مؤسسه میراث شیعه دوره های جدید آموزشی پژوهشی در زمینه علوم و فنون پرکاربرد برای طلاب حوزوی برگزار می کند.

 


وی با بیان این‌که این دوره های آموزشی با موضوعات تبلیغی، تحصیلی، تدریس، تحقیق، تألیف، تصنیف کتاب و مقاله پیش بینی شده است، افزود: دوره‌هایی از قبیل تجوید و مسائل مبتلابه قرائت نماز، آشنایی و کار با نسخ خطی، صرف و نحو و همچنین اصول و روش‌های برنامه ریزی تحصیلی و مطالعاتی برای طلاب در نظر گرفته شده است.

 


حجت الاسلام قربانی با اشاره به این‌که دوره آموزشی ویژه‌ای نیز با عنوان طب سنتی با محوریت کتاب قانون در طب با حضور استاد رنجبری برگزار می شود، افزود: عموم طلاب و فضلای حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی می توانند برای شرکت در این دوره های آموزشی و پژوهشی نام‌نویسی کنند.

 


مدیرعامل موسسه آموزشی و پژوهش میراث شیعه آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که در موسسه طرحی با عنوان بررسی فقهی و حقوقی قوانین شهری به مرکز مطالعات اسلامی مجلس شورای اسلامی ارایه شده است، افزود: بیشتر قوانین حقوق شهری از نظر محتوا به پیش از انقلاب اسلامی بر می گردد که تلاش شده در اصلاح این قوانین در چهار فصل از منابع فقه اسلامی استفاده شود.

 


وی ادامه داد: اگر در معماری و شهرسازی تعریف درستی از رعایت حقوق فردی و اجتماعی، حق همسایگی و مؤلفه های اصل اسلام به کار گرفته شود به طور قطع بخش قابل توجهی از حقوق شهری رعایت می شود، ضمن این‌که تالیف و انتشار مجموعه کتاب های شاخصه های معماری و شهرسازی اسلامی در چهار جلد به اتمام رسیده است.

 


حجت الاسلام قربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر اهداف و برنامه های مؤسسه میراث شیعه اظهار داشت: مؤسسه برای آینده خود اهداف بلند مدتی به منظور ایجاد محتوا برای فیلم ها و انیمیشن ها و نرم افزار ها با موضوعات مذهبی و انجام فعالیت های پژوهشی وسیع برگزیده تا احکام اسلامی را در حد کاربردی گسترش دهد.

 


وی افزود: موسسه برای 140 اداره مختلف نامه نوشت که متأسفانه با اینکه بایستی نیم الی سه در صد بودجه خود را صرف حمایت از پژوهش کنند، هیچ گونه همکاری را انجام ندادند. البته عدم همکاری آنها در مؤسسه از دست دادن فیض عمل بود و اگر کسی همکاری می کرد هم تنها به نفع خودش کار می کرد.

 


گفتنی است، عموم علاقه‌مندان جهت آشنایی با برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دوره های آموزشی مؤسسه میراث شیعه می توانند به آدرس تبریز، خیابان شهید مدنی، روبروی مسجد صاحب الامر مراجعه و یا با شماره 35261428 041 تماس داشته باشند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات