۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۰۷۳۳

ارائه طرح «تبریز، پایتخت کتاب ایران» به یونسکو

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای کسب پایتختی کتاب ایران پنج طرح ارایه شده که با طرح شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، قم و شیراز رقابت خواهد داشت.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با ارایه و تشریح طرح تبریز، پایتخت کتاب ایران برای معرفی به یونسکو اظهار داشت: این طرح با هدف کسب پایتختی کتاب جهان صورت گرفته است.

 


وی با بیان این‌که شاخص‌های فرهنگی و تاریخی موجود در تاریخ آذربایجان و تبریز این قابلیت مهم را به نخستین پایتخت جهان تشیع داده است، گفت: برای کسب پایتختی کتاب ایران پنج طرح ارایه شده که با طرح شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، قم و شیراز رقابت خواهد داشت که امید فراوانی برای کسب این امتیاز فرهنگی برای تبریز را داریم.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: توسعه شهر کتاب تبریز، طرح کتاب خانه به خانه، طرح احسان و وقف کتاب، راه اندازی کتابخانه های هوشمند و طرح زیست محیطی از کاغذ به کتاب طرح هایی است که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شده است.

 


صفی پور با بیان این‌که یونسکو سالانه یک شهر را پس از اینکه امتیاز پایتختی کتاب کشورش را کسب کرد به عنوان پایتخت کتاب در جهان معرفی می کند، گفت: تعداد کتابخانه ها، مراکز فروش کتاب، میزان مطالعه، تعداد دانشگاه ها و دانشجویان و سوابق فرهنگی شهرها از جمله معیارهای انتخاب پایتخت کتاب ایران است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست ها و عملکرد کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان، گفت: کمیته فرهنگی دهه فجر طوری به گونه ای برنامه ریزی کرده تا در ایام دهه فجر فضای معنوی و فرهنگی توأم با نشاط برای جامعه فراهم و مراسم دهه فجر باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که طراحی و اجری برنامه های پرمحتوا و خلاقیت در انجام آن را در تبیین ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی برای نسل جوان مهم ارزیابی و برغنی سازی برنامه ها و توجه به بعد فرهنگی آن برای تاثیرگذاری بیشتر تاکید کرد.

 


صفی پور ادامه داد: تفکر متعالی و دیدگاه امام خمینی(ره) زمینه ساز احیای اسلام در عصر حاضر بود و براین اساس امروزه ملت های آزادی‌خواه جهان با الگوبرداری از انقلاب عظیم ایران حرکت‌هایی را در مسیر بیداری اسلامی رقم می زنند در حقیقت مبانی اندیشه و نهضت امام با وسعت و گستره جهانی مبین رسالت سترگ انقلاب در تعمیق حرکت‌های اسلامی است و دهه فجر فرصتی برای تبیین و ترویج این افکار ناب است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات