۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۴۱۱۶۶
آیت الله شبستری:

تروریست‌های تکفیری و داعشی بویی از اسلام نبرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: تروریست‌های تکفیری و داعشی بویی از اسلام نبرده و اجیر استکبار و آمریکا هستند و منتسب کردن آنها به مسلمانان تهمت و کذب است.
آيت‌الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اهانت اخیر یکی از نشریات فکاهی غرب نسبت به ساحت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: اهانت به مقدسات و کاریکاتور وجود مقدس اشرف مخلوقات حضرت محمد(ص) اقدامی زشت و غیرعاقلانه است.

 


وی خاطرنشان کرد: مقدسات در تمام ادیان و مذاهب محترم هستند، مسلمانان سراسر جهان به شخصیت‌ حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) و در کل تمام انبیا احترام می‌گذاریم، با این حال اهانت به پیامبر اسلام اهانت به یک و نیم میلیارد نفر مسلمان است که از این عمل زشت از سوی آمریکا و فرانسه حمایت می‌شود.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مراجع عظام تقلید، مسؤولان نظام و تمام مسلمانان آگاه و نمازگزاران تبریز به شدت این اهانت قبیح را محکوم می‌کنند، گفت: اسلام ستیزی پدیده جدیدی نیست و ریشه‌اش به جنگ‌های صلیبی بر می‌گردد، حادثه 11 ستپامبر نیز بهانه‌ای برای آغاز مسلمان‌کشی در سراسر جهان و آغاز روند جدید اسلام‌ستیزی بوده است.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که نور اسلام خاموش‌شدنی نیست و آرزوی اسلام‌زدایی را غربی‌ها به گور خواهند برد، تصریح کرد: در چنین شرایطی عموم مسلمانان جهان بایستی با آگاهی و بصیرت نسبت به توطئه‌های دشمنان اسلام عمل کنند، هرگونه تحرکی که عامل سوء استفاده مستکبران شود، جایز نیست.

 


وی با بیان این‌که احتمال سوء استفاده جدید غرب از جریان حمله به دفتر نشریه در پاریس برای اسلام‌ستیزی وجود دارد، اظهار داشت: چاپ کاریکاتور پیامبر در نشریه با توزیع گسترده به 16 زبان دنیا و با تیراژ بالا اهانت به تمام مسلمانان جهان بوده و در حقیقت اعلان جنگ با مسلمانان جهان است.

 


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که همه مسلمانان حهان مصصم هستند تا برای حمایت از اسلام، پیامبر  و قرآن کریم تا پای جان و آخرین قطره خون ایستادگی کنند، تصریح کرد: تردیدی نیست حمله به دفتر نشریه کار تروریست‌ها معروف به داعشی‌ها بوده است که از طرف تمام شخصیت‌ها و مسلمانان آگاه این حرکت تروریستی را محکوم کردند.

 


وی با بیان اینکه داعشی‌ها از اسلام خارج هستند، افزود: این تروریست‌ها بویی از اسلام نبرده و اجیر استکبار و آمریکا هستند و منتسب کردند آن به مسلمانان تهمت کذب است؛ حادثه تروریستی فرانسه را گروه تروریستی بوجود آورده که در دامن غرب پرورش یافته و با الهام و دستور غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در ترکیه آموزش و دوره می‌بینند.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود کاهش شدید قیمت نفت در مدت کوتاه را حرکتی سیاسی و غیر اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان از نفت به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌کنند، غافل از این‌که در این کاهش شدید قیمت نفت حامیان منطقه‌ای غرب بیشتر متضرر خواهند شد.

 


امام جمعه تبریز در ادامه با گرامیداشت 27 دی، سالروز شهادت نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر اظهار داشت: فداییان اسلام در عصر خفقان و ظلمت علم اسلام را برپا کرده و تا پای جان برای دفاع از اسلام و رزش‌هایش ایستادگی کردند و به عبارت دیگر نخستین جرقه انقلاب اسلامی از آن زمان زده شد./935/پ201/ب4

ارسال نظرات