۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۴۱۲۵۳
امام جمعه موقت قزوین:

طلاب باید روح پزوهشی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین داشتن روح پژوهشی را از لوازم اصلی منابع قوی برای عرضه به جامعه دانست و گفت: باید رویکرد ما در ارایه مطالب به جامعه با همراهی عمل اعتقادی و منطقی و مبنایی باشد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره اهمیت پژوهش در راستای تبلیغ مبانی دینی گفت: وقتی مطلبی را به بهترین نحو می‌توان ارائه داد که پشت صحنه آن مطلب دینی، کار پژوهشی قوی صورت گرفته باشد.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه افزود: اگر طلاب و پژوهشگران حوزوی یا در حوزه‌های دینی و دانشگاهیانی که دلسوز این انقلاب هستند اگر به کار پژوهشی روی نیاورند، در هر مقوله ای که وارد شوند شعار خواهند داد.

 

وی ادامه داد: به طور نمونه موضوع وحدت اگر به صورت معمولی پیگیری شود یک شعار بدون پشتوانه است، اما اگر کار پژوهشی در این زمینه صورت بگیرد این دعوت به وحدت از پشتوانه‌های محکم استدلالی برخوردار خواهد بود زیرا همراهی پژوهش وجه علمی به مباحث مورد تایید ما خواهد بود.

 

این پژوهشگر برتر استان قزوین با بیان این‌که وجود پژوهش در همه حوزه‌ها از مهمترین نکات خواهد بود، اظهار داشت: ما هر سخنی در باب توحید، معاد، نبوت، در مسائل کلان اعتقادی و اجتماعی و در هر زمینه ای اگر مطلب ما از پشتوانه پژوهشی و تحقیقی برخوردار نباشد یک مشت شعار توخالی خواهد بود.

 

وی در ادامه ابراز کرد: هیچ کس به شعار دل نخواهد بست، زمانی ما می‌توانیم مطلب و سخنی را مدنظر قرار دهیم که به طور واقع ریشه‌های اعتقادی و مستندات محکم منابع دینی را با خود به همراه داشته باشد.

 

استادیار دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین داشتن روح پژوهشی را از لوازم اصلی منابع قوی برای عرضه به جامعه دانست و بیان داشت: باید رویکرد ما در ارایه مطالب به جامعه با همراهی عمل اعتقادی و منطقی و مبنایی باشد.

 

وی درباره میزان کار پژوهشی در استان قزوین اظهار داشت: نمی‌توان گفت هیچ کار پزوهشی در استان صورت نگرفته است، قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است، حوزه علمیه قزوین شاید نخستین حوزه ای بود که به صورت رسمی در دهه 70 بخش پژوهش را در حوزه راه اندازی کرد و طلبه‌ها در این وادی قدم برداشتند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین افزود: آثار فاخر پژوهشی در حوزه‌های علمیه به خوبی مشاهده می‌شود اما این مقدار کافی نیست و بیش از این مقدار نیازمند پرداختن به امر تحخقیق و پژوهش هستیم.

 

وی در پایان گفت: طلاب و مبلغان دینی باید در حوزه‌های پژوهشی بیش از این حضور داشته باشند زیرا وقتی آنها به عنوان کارشناس دینی در جامعه شناخته می‌شوند باید صحبت‌ها و اظهارنظرهای دینی آنها جنبه علمی داشته باشد./955/ت302/ب6

ارسال نظرات