۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۱۳۸۴
استاد حوزه و دانشگاه:

موج جدید اسلام هراسی با مشارکت صهیونیسم بین‌المللی در جریان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: امواج جدید اسلام هراسی طرحی کاملاً هدفمند و سازماندهی شده است که در سال‌های اخیر با مشارکت استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع و تاکتیک‌های پیچیده به صورت پر دامنه‌ای در حال اجرا است.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با محکومیت اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهایی توهین آمیز علیه پیامبر رحمت و عطوفت، گفت: این اقدامات با سکوت معنادار و گاه حمایت آمیز سران کشورهای غربی همراه شده است.

 

وی با اشاره به این که پیش از این هم شاهد توهین های متعددی از سوی رسانه ها و چهره های مطرح غربی علیه مقدسات مسلمانان و پیامبر اعظم (ص) بودیم، بیان داشت: توهین هایی در قالب چاپ و انتشار رمان های موهن توسط سلمان رشدی مرتد، مراسم قرآن سوزی توسط کشیش آمریکایی، ساخت و تولید فیلم های شرم آور درباره پیامبر(ص)، انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز در دانمارک، هلند، استرالیا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که یکی از آخرین اهانت های صورت گرفته به ساحت پیامبر اعظم توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو در پاریس بودیم که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، طراحی و اجرای آن یقینا توسط رژیم صهیونیستی انجام شده است، ادامه داد: حمایت قابل تامل کشورهای غربی از اهانت این نشریه فرانسوی باعث شد تا روز چهارشنبه گذشته بار دیگر این نشریه کاریکاتور اهانت آمیز دیگری از پیامبر(ص) را در سه میلیون نسخه منتشر و به زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی ترجمه کرده و در بیش از پنجاه کشور توزیع کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده، تصریح کرد: اگرچه موضوع اسلام ستیزی پدیده تازه‌ای در غرب نیست و تقریباً ریشه در تاریخ اروپا و به ویژه جنگ های صلیبی دارد اما امواج جدید اسلام هراسی طرحی کاملاً هدفمند و سازماندهی شده است که در سال‌های اخیر با مشارکت استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع و تاکتیک‌های پیچیده به صورت پر دامنه‌ای درحال اجرا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: آغاز این موج و مرحله اول اسلام هراسی همزمان با شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود که به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار نظام و رسانه‌های وابسته قرار گرفت و انتشار کتاب موهن آیات شیطانی توسط سلمان رشدی مرتد یکی از مصادیق آن است.

 

وی با بیان این که موج دوم اسلام هراسی به حوادث بعد از واقعه یازده سپتامبر در نیویورک باز می‌گردد که رسانه‌های تحت کنترل استکبار سعی کردند بنیان تفکر انحرافی برخورد تمدن ها و اسلام ستیزی را نهادینه کنند، گفت: موج سوم اسلام هراسی نیز از سال 85 و با گرایش اروپایی‌ها به اسلام و بیداری اسلامی شکل گرفت که با چاپ مقالات و کاریکاتورهای موهن و ضد اسلامی در رسانه‌های مدعی آزادی همراه بوده است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، ادامه داد: در این موج، اسلام ستیزی به طرز گسترده‌، پیچیده و هتاکانه‌ای در سراسر اروپا و به منظور تحقیر و تخریب مقدسات اسلامی و تعالیم دینی مسلمانان شکل گرفته است که تا امروز نیز ادامه دارد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که مواضع مقامات فرانسوی نشان می‌دهد که آنها به دنبال توجیه تشدید فضای سرکوب و خفقان در کشور با محوریت مقابله با مسلمانان هستند، بیان داشت: درحالی که در ظاهر ادعای نسبت ندادن بحران‌های پاریس به مسلمانان را سر می‌دهند ولی رییس‌جمهور فرانسه سعی دارد از حوادث پاریس برای پنهان‌سازی بحران اقتصادی و توجیه نظامی‌گری در جهان از جمله حضور نظامی در الجزایر و یمن بهره‌برداری کند که بسیاری معتقدند حمایت‌های فرانسه و جنگ‌افروزی های آمریکا و صهیونیست‌ها زمینه‌ساز این بحران بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: انگلیس بعد دیگر سود برندگان از حوادث پاریس را تشکیل می‌دهد که با ادعای تکرار این حادثه در انگلیس به دنبال توجیه نظامی‌گری در خاورمیانه و البته مقابله با مسلمانان در کشورش است و آمریکا نیز که از هر فرصتی برای توجیه نظامی‌گری و لزوم حضور این کشور به عنوان ناجی بهره می‌گیرد از این حوادث به‌عنوان نشانه افراط‌ گرایی در جهان و لزوم قرار گرفتن جهان در رهبری آمریکا برای مقابله با تروریسم سخن گفته است.


 
وی با اشاره به تدابیر و فرصت های پیش رو، گفت: نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان اعم از شیعه و سنی در قبال این اهانت های طراحی شده آزرده خاطر هستند که باید همه مسلمانان یکپارچه با وحدت و انسجام کامل در برابر این اهانت ها بپاخیزند و اعتراض خود را به کشورهای غربی که اسیر توطئه صهیونیسم جهانی شده اند اعلام کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید هنرمندان جهان اسلام در قالب های متنوع با ایجاد یک موج بین المللی و در قالب شعارها و فیلم ها اتحاد و انسجام جهان اسلام را در برابر اهانت ها و هجمه های مدیریت شده از جانب صهیونیسم بین المللی نشان دهند، بیان داشت: باید ادیان دیگر آسمانی را در برابر اهانت های صورت گرفته به پیامبر اعظم (ص) بسیج کرده و از مقامات دینی ادیان بخواهیم که به صحنه آمده و توهین به پیامبر اسلام و مقدسات مسلمانان را محکوم کنند.

 

وی تصریح کرد: اعتراض ها در فضای داخل کشور باید به دور از جناح بندی های سیاسی بوده و تبدیل به موج ملی و یکپارچه شود و در فضای جهان اسلام و بین الملل هم به فرصتی برای وحدت جهان اسلام تبدیل شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر در پایان، افزود: در کنار کارهای تبلیغی و افشاگری های صورت گرفته باید با کارهای تبیینی و روشنگری بتوانیم طیف های مختلف مردم را از فتنه ای که صهیونیسم بین المللی کلید زده است استفاده لازم را ببریم./1314/ت302/ب6

ارسال نظرات