۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۲۴۱۶۳۲
دبیر شورای فعالیت های قرآنی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی مدیران مؤسسات قرآنی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران مؤسسات قرآنی این استان خبر داد.
دوره آموزشي مديران موسسات قرآني خراسان شمالي

حسین ثابت قدم وحید، دبیر شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری کارگاه آموزشی مدیران مؤسسات قرآنی استان به میزبانی بجنورد خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت مدیریتی مدیران مؤسسات قرآنی استان، ارتقای توان برنامه ریزی و عملیات اجرایی مؤسسات، توسعه کمی و کیفی فعالیت های قرآنی مردمی استان و ایجاد هماهنگی مدیریتی بین مؤسسات قرآنی استان در اجرای طرح ها و برنامه ها بود.

 

وی با بیان این که دوره مزبور با موضوعات مدیریت مؤسسه، آشنایی با قوانین، آیین نامه ها، اساسنامه، صدور مجوز و ... برگزار شد، اضافه کرد: در دوره آموزشی مدیران مؤسسات قرآنی خراسان شمالی، آموزش امور حقوقی و امور مالی مؤسسات قرآنی مردمی از سوی کریم استادی و آموزش مدیریت در مؤسسات قرآنی مردمی از سوی محمد باقر رستمی تدریس شد.

 

ثابت قدم وحید که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز هست، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی از سری طرح‌های قرآنی شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان بود که با پیگیری دبیرخانه این شورا برگزار شد.

 

به گفته وی در برگزاری این دوره آموزشی، اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان خراسان شمالی مشارکت فعالی داشته و در آن فعالان و مدیران بیش از 50 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز مؤسسات قرآنی مردمی دارای مجوز از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی حضور داشتند.

 

ثابت قدم وحید اضافه کرد: دوره دو روزه آموزش مدیران مؤسسات قرآنی خراسان شمالی در محل موسسه قرآنی دارالقرآن عترت بجنورد برگزار شد.

 

حجت الاسلام احمد محمدی، کارشناس مسؤول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز در گفت و گویی با اشاره به فعالیت 24 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در خراسان شمالی زیر نظر این اداره کل، اظهار کرد: از این تعداد 14 مؤسسه در بجنورد، چهار مؤسسه در شیروان، سه مؤسسه در اسفراین و در شهرستان های مانه و سلمقان، گرمه و فاروج نیز هر کدام به تفکیک یک مؤسسه فرهنگی و قرآن عترت زیر نظر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است.

 

وی اضافه کرد: پارسال 13 پرونده متقاضی صدورمجوز مؤسسه فرهگنی قرآن و عترت در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد که از این تعداد در سال جاری مجوز موافقت اصولی پنج مؤسسه صادر شد.

 

گفتنی است، افزون بر فعالیت 24 مؤسسه قرآن و عترت زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان خراسان شمالی، اکنون بیش از 640 مؤسسه قرآنی مردمی، خانه قرآن شهری و روستایی و جلسات خانگی آموزش قرآن کریم نیز زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی در این استان فعالیت می کنند.

 

بر اساس گزارش نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این استان 34 مؤسسه قرآنی مردمی فعالیت می کنند که از این تعداد دو مؤسسه سطح یک، 22 مؤسسه سطح دو و 10 مؤسسه نیز سطح سه هستند.

 

همچنین در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی 121 خانه قرآن فعال است که از این تعداد 102 خانه قرآن در مناطق روستایی و 19 خانه قرآن نیز در شهرها مشغول فعالیت های آموزشی و قرائت قرآن کریم هستند.

 

افزون بر این در استان خراسان شمالی 479 جلسه خانگی آموزش قرآن کریم دایر است که از این تعداد 424 جلسه مربوط به قرائت قرآن، 33 جلسه تفسیر و ترجمه و 22 جلسه نیز مربوط به حفظ قرآن کریم است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات