۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۴۲۱۰۵

فعالیت 10 دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی گفت: در تمامی دانشگاه‌های استان از قبیل دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور و فرهنگیان دفاتر نهاد رهبری دایر است.
حجت الاسلام علي خديوي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان‌شرقي حجت الاسلام علي خديوي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: بعد استان تهران بیشترین تعداد دانشجو در استان آذربایجان‌شرقی مشغول به تحصیل هستند که بیشترین تعداد دفاتر نهاد رهبری نیز به همین صورت است.

 


وی با بیان این‌که هم اکنون 10 دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: در تمامی دانشگاه‌های استان از قبیل دانشگاه های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور و فرهنگیان دفاتر نهاد رهبری دایر است که مؤسسات غیرانتفاعی آموزش عالی نیز زیر نظر نهاد استانی فعالیت دارند.

 


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به این‌که 2 مرکز آموزش عالی از جمله دانشگاه علمی کاربردی نیز درخواست دفتر نهاد رهبری کرده‌اند که به دلیل کمبود امکانات استان فعلا قادر به تحقق این امر نیستیم، گفت: نهاد رهبری در دانشگاه ها مسؤولیت‌های ویژه فرهنگی، قرآنی و بصیرتی و ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را دارا هستند.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی در ادامه به تشریح برخی فعالیت های فرهنگی نهاد رهبری استان پرداخت و اظهار داشت: با تغییر یافتن آئین نامه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، هم اکنون روند فعلی تسهیل یافته و هیأت نظارت دانشگاه مجوزهای لازم را ارایه می کند.

 


وی با بیان این‌که وضعیت دانشگاه تبریز در برگزاری کرسی های آزاداندیشی به جهت آماری بسیار مطلوب است، افزود: به جهت کیفی و محتوایی نیز سعی داریم به مرور زمان ارتقا یابد که جا دارد از فعالیت های بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه های استان تقدیر و تشکر داشته باشیم.

 


حجت الاسلام خدیوی ترویج ازدواج دانشجویی را بخش دیگری از فعالیت های فرهنگی نهاد رهبری عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهایی که رسانه‌ها اعلام می کنند، هم اکنون 10 میلیون جوان مجرد در شرایط سن ازدواج در کشور وجود دارد، اگر این آمار واقعیت داشته باشد، باید نسبت به رفع این معضل چاره‌اندیشی صورت گیرد.

 


وی ادامه داد: ازدواج دانشجویی به معنای ازدواج دانشجو با دانشجو نیست، بلکه ازدواج در سن و دوران دانشجویی است که معنایش همان ازدواج به‌هنگام می باشد، متأسفانه عده‎‌ای به دنبال تخریب وجهه ازدواج دانشجویی هستند و اینگونه القا می کنند که چنین ازدواج هایی موفق نیست، در  حالی که آمارها نشان می دهد؛ اغلب ازدواج های دانشجویی با موفقیت همراه بوده است.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر، هماهنگی و مدیریت اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، برپایی ویژه های های مذهبی از ایام مختلف سال، طرح ضیافت اندیشه، برپایی کارگاه های مختلف بصیرتی و آموزشی، ایجاد هماهنگی میان اساتید روحانی دانشگاه ها را از جمله دیگر فعالیت های نهاد استان برشمرد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات