۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۴۲۳۲۹

مسابقه ادبی پیامبر رحمت در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسابقه ادبی پیامبر رحمت در پی اهانت به نبی گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومان(ع) و ترسیم کاریکاتورهای موهن غربی برگزار می شود.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری مسابقه ادبی با موضوع پیامبر رحمت(ص) در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این مسابقه در پی اهانت به نبی گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومان(ع) و ترسیم کاریکاتورهای موهن برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای شرکت ادبا، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر استان برای شرکت در این مسابقه وجود ندارد، گفت: در این شرایط، وظیفه اهل هنر و فرهنگ بسیار حساس بوده و بیان شخصیت والامقام پیامبر و مکتب وی که سرشار از رحمت بوده از سوی این شاعران ضروری است، تا بتوانیم به وسیله زبان هنر پیامبرمان را به جهانیان بشناسانیم.

 


صفی پور با دعوت از شعرا و ادبا برای شرکت در این مسابقه گفت: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را تا پانزدهم بهمن ماه به دبیرخانه مسابقه واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، معاونت فرهنگی ارسال کنند که آیین معرفی نفرات برتر این مسابقه همزمان با جشنواره شعر فجر برگزار خواهد شد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: این مسابقه‌ ادبی در راستای تبیین نقش معنویت و اعتقادات دینی در بهبود روابط انسانی در دنیای فعلی که انسان پیشرفته از فقر و کمرنگی هویت دینی و معنوی رنج می‌برد، برگزار می شود و زمینه ای را فراهم می‌نماید تا شعرای متعهد با تولید آثار ارزشی و فاخر به تبیین ارزش‌های غنی دینی و معنوی بپردازند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مراسم رونمایی از کتاب نهج البلاغه منظوم در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: کتاب فاخر و ارزشمند نهج البلاغه منظوم به قلم ثریا محمدپور با عنوان «پرتو عشق» روز شنبه چهارم بهمن در تبریز رونمایی می شود.

 


صفی پور با بیان این‌که سال گذشته سه عنوان کتاب با موضوع امربه معروف و نهی از منکر و از 6 جلد کتاب با موضوع انقلاب اسلامی حمایت شد، گفت: کتاب های انقلاب اسلامی در مرند، ورزقان، اهر، هریس، کلیبر و خداآفرین با حمایت اداره کل ارشاد و به همت دبیرخانه کانون های مساجد استان تاکنون منتشر شده و کتاب های انقلاب اسلامی در جلفا، بناب و شبستر نیز به زودی منتشر می شود.

 


وی با اشاره به این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از چاپ کتاب هایی با موضع امربه معروف و نهی از منکر حمایت می کند، گفت: فراخوان حمایت از آثار مکتوب در قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و پژوهش با موضوع امربه معروف و نهی از منکر منتشر خواهد بود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فراخوانی نیز به زودی جهت حمایت از بهترین متن های نمایش با موضوع امربه معروف و نهی از منکر ارائه خواهد شد، ضمن این‌که مسابقه انتخاب بهترین پوستر با محوریت این فریضه الهی منتشر می شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات