۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۲۴۲۹۱۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ چهارمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم در شبستر و تشریح برنامه‌های شهرداری تبریز در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام موحدی، مسؤول محترم دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه هشترود در جمع حلقه‌های صالحین این شهرستان ضمن محکوم کردن عمل وقیحانه شارلی ابدو اظهار داشت: از افتخارات اسلام همین کافی است که خداوند متعال در اولین آیات قرآن، از نشانه های متقین، ایمان به غیب، اقامه نماز، انفاق در راه خدا و ایمان به پیامبران الهی وکتب آسمانی ایشان برشمرده است.


وی با بیان این‌که اسلام همواره به هنگام بردن نام مقدس پیامبران از جمله حضرت عیسی یا حضرت موسی همواره اخلاص، درود، سلام و تحیت خود را اعلام می کند، افزود: از آنجایی که هر روز شاهد نفوذ وگسترش اسلام در تمامی بلاد کفر هستیم و حقانیت اسلام قلب ها را فتح می کند، بدون شک اسلام‌هراسی، تهاجم هالیوودی، استحاله فرهنگی و این دست اقدامات وقیحانه دور از انتظار نبوده است.


این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: توهین به نبی مکرم اسلام (ص) توهین به خداوند، توهین به حق وحقیقت و توهین به عدالت است، باید دولتمردان جمهوری اسلامی ایران باعاملین و حامیان این فتنه جدید جهانی با قاطعیت برخورد کنند و معادلات دیپلماسی را با این عمل وقاحت آمیز و شرم آور ممزوج نکنند.


چهارمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم برگزار می شود


بنابر این گزارش، در آستانه شب شهادت حضرت معصومه(س) چهارمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم روز جمعه مورخه دهم بهمن از ساعت 20:30 در محل حسینیه مجتمع ولی‌عصر(عج) شبستر برگزار می شود.


چهارمین اجتماع بزرگ مدافعان حرم با سخنرانی حجت الاسلام سنجری و با مداحی حاج امیر بالایی از تبریز و حاج مهدی ابراهیمی از قم و کربلایی عرفان بیرام زاده از تبریز برگزار خواهد شد.


احیای بافت فرسوده هدف اصلی شرکت عمران و توسعه آذربایجان است


احمد سجوی، مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان در بازدید خبرنگاران از طرح های عمرانی این شرکت گفت: احیای بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین بافت حاشیه نشین هدف اصلی این شرکت است.


وی با بیان این‌که در خصوص احیا بافت فرسوده و مرکزی شهر دو طرح بزرگ عتیق و مشروطه زیر نظر این شرکت اجرا و یا در حال اجرا هستند، افزود: بازار مشروطه که در بافت فرسوده غرب بازار تبریز واقع شده بود، در سه هکتار و با تلاش این شرکت و تملک هایی که صورت گرفت هم اکنون بخش بیشتری از این طرح به بهره برداری رسیده و ظرف دو سال آتی به بهره برداری کامل می رسد.


سجودی گفت: پروژه عتیق نیز که در یکی از مناطق بافت فرسوده شهر در حال اجراست، از سال 89 امر تملک به شرکت عمران واگذار شد و تاکنون 95 درصد تملک ها صورت گرفته است. این پروژه در سه قسمت تجاری با زیربنای 91 هزار متر مربع، خدماتی با 35 هزار متر مربع و مسکونی با 36 هزار متر مربع در حال ساخت است.


وی همچنین به اقدامات این شرکت در بحث حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: دو هزار و 500 هکتار از وسعت تبریز را حاشیه نشینان تشکیل می دهند که برای ساماندهی این بخش قرار بود 41 هکتار زمین در اختیار شرکت قرار گیرد که تاکنون 2.5 هکتار در این خصوص به شرکت داده شده است.


وی افزود: از میزان وسعت حاشیه نشینی در تبریز 48 هکتار با دو هزار 892 واحد مسکونی منطقه خطرناک تشخیص داده شده که باید جابجا شود، هم اکنون ساخت مسکن مقاوم برای حاشیه نشینان در شهرک ارم و اندیشه آغاز شده که با واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی، تعداد مسکن بیشتری برای حاشیه نشینان ساخته خواهد شد.


36 برنامه شهرداری تبریز در36مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی


صادق نجفی، شهردار تبریز با تشریح برنامه های شهرداری تبریز در ایام دهه فجر ابراز داشت: به مناسبت 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 36 برنامه در سطح کلانشهر تبریز به همت شهرداری تبریز برگزار می شود، 22 پروژه عمرانی شهرداری تبریز افتتاح می شود، که این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.


شهردار تبریز افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا و مشارکت در مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از جمله برنامه های دهه فجر است، همچنین میادین و معابر اصلی سطح شهر تبریز، در ایام دهه فجر به شکل زیبا و جدیدی زیباسازی و با نور طراحی می شود.


وی با بیان این‌که المان های مرتبط با انقلاب اسلامی در میادین شهر نصب و تعداد 30 بالن در مسیر راهپیمایی 22 بهمن تبریز به پرواز درمی آید، گفت: 36 محله شهر تبریز نیز به مناسبت 36 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار، نورافشانی می شود.


نجفی با اشاره به این‌که 10 هزار پرچم ایران در روز راهپیمایی بین مردم توزیع می شود، تصریح کرد: یکصد دستگاه اتوبوس شرکت واحد نیز به صورت رایگان، شرکت کنندگان در راهپیمایی روز 22 بهمن را به مقاصد خود می رسانند.


وی با بیان این‌که گزارش عملکرد شهرداری تبریز در طول یک سال منتشر می شود، گفت: نمایشگاهی با عنوان «تبریز در مسیر توسعه» با هدف شناسایی پروژه های شهرداری تبریز برپا می شود، همچنین برگزاری شب شعر و مسابقات نقاشی با موضوع انقلاب اسلامی، مسابقه آشپزی ویژه بانوان و حضور پرسنل شهرداری تبریز در دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه های دهه فجر است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات