۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۴۴۶۰۲
حسین شریعتمداری:

انقلاب اسلامی ماهیت استکبار را به چالش کشیده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: ما در انقلاب ماهیت دشمن را به چالش کشیدیم و در این امر موفق هم بوده ایم؛ مسأله بعد این است که درگیری پایان نمی پذیرد بلکه میدان های او عوض می شود و از میدان نظامی به عرصه های دیگر انتقال پیدا می کند.
حسين شريعتمداري در حمع طلاب مدرسه قائم چيذر حسين شريعتمداري در حمع طلاب مدرسه قائم چيذر حسين شريعتمداري در حمع طلاب مدرسه قائم چيذر حسين شريعتمداري در حمع طلاب مدرسه قائم چيذر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنام کیهان صبح امروز در دومین جلسه از سلسله نشست های گفتمان انقلاب اسلامی که در مدرسه قائم (عج) چیذر  برگزار شده بود ضمن تبریک دهه فجر گفت:در ابتدا باید بدانیم که الان در کجا هستیم و چه رخدادی اتفاق افتاد و داستان پر فراز و نشیب انقلاب از کجا آغاز شد؛ اگر این تصورات را نداشته باشیم این نگرانی هست که ماجرا را طوری دیگر ببینیم.

 

 

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی در حالتی اتفاق افتاد که هزارو چهارصد سال از صدر اسلام دور شده بودیم؛ فضا فضای غبار آلودی بود؛ کاری که امام راحل کرد این بود که غبار قرن ها بدعت و کج اندیشی که در طول این مدت بر چهره اسلام نشسته بود را از آن پاک کرد و اسلام را همان گونه که در صدر بود عرضه کرد؛رهبر معظم انقلاب با تعبیری زیبا انقلاب را بعثت دوباره می نامند.

 

شریعتمداری تصریح کرد: از تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها این است که مکتب دیگر انقلاب ها با انقلاب همراه با آن نیامده به این معنی که انقلاب بر اساس و بر پایه مکتبی شکل می گیرد که آن مکتب برای مردم آشناست مثلا وقتی امام از پاریس یا نجف پیغام می دادند که خداوند شهدای شما را با شهدای بدر و احد و کربلا محشور کند؛ برای مردم این پیام ناشناخته نبود و بدر و حنین و کربلا را می شناختند.

 

  وی افزود: اسلام یک باور است و باور در قلب انسان ها جا دارد بنابراین  اسلام مرز جغرافیایی نمی شناسد و برای صدور آن به سایر قلوب نیاز به روادید ندارد، هر جا که مسلمانی هست می تواند در معرض پیدایش حرکتی مشابه آن قرار بگیرد.


 

مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: یکی از ویژگی های مهم اسلام ظلم ستیزی است، اسلامی که به پرخوری کلان سرمایه داران و مرفهان بی درد در کنار فقر محرومان تن بدهد؛ اسلام نیست؛ به بیان دیگر ظلم ستیزی ذات اسلام است؛ بنابراین وقتی که این اسلام بر کرسی حاکمیت می نشیند باید عدالت را اجرا کند البته تا زمانی که بر کرسی حکومت ننشسته باشد تنها نسخه ای شفا بخش است؛ کار مهم امام این بود که این اسلام را به کرسی حکومت نشاند؛ وقتی اسلام  ظلم ستیز بر کرسی حکومت می نشیند به این معنی است که  تمام مواد آن باید عملیاتی شود.

 

وی ادامه داد: اگر موادی که جز ضروریات اسلام است عملیاتی شود حتما چند اتفاق می افتد؛ یکی این که نظام سلطه در مقابل شما می ایستد چون ماهیت نظام سلطه زورگویی و غارت گری است. وقتی کسی ظلم ستیز باشد خود به خود نظام سلطه را به چالش کشیده است و به تقابل دعوت کرده است و این درگیری هویت ها است؛ یعنی دوطرف ماهیت شان با هم تناقض دارد و وجود یکی وجود دیگری را تهدید می کند؛ تمام درگیری ها از همین جا شروع می شود.

 

شریعتمداری افزود: این جنگ پایان نمی یابد مگر در دو حالت، یکی این که یا ما دست از حاکمیت اسلام ناب برداریم یا آن که آن ها دست از طاغوت بودنشان بردارند با توجه به این که دین اسلام در سیاست هم نظر دارد و این هم متحمل هزینه هایی است شما فکر می کنید با این وجود نظام سلطه می تواند دست از شما بردارد؟ کسی که تصور کند دشمن ما را لحظه ای آرام می گذارد خیلی ساده است. همان طور که امام راحل می فرمودند: دشمن را آرام نگذارید که آرامتان نمی گذارد؛ واقعیت این است که دشمنی های آمریکا در واقع پاتک است و حمله اصلی از آن ما است.

 

وی در پایان گفت: ما در انقلاب ماهیت دشمن را به چالش کشیدیم و در این امر موفق هم بوده ایم؛ مسأله بعد این است که درگیری پایان نمی پذیرد بلکه میدان های او عوض می شود و از میدان نظامی به عرصه های دیگر انتقال پیدا می کند.

 

همچنین وی در پایان به تعدادی از سوالات طلاب راجع به اوضاع منطق، مذاکرات هسته ای و مسائل داخلی کشور پاسخ داد./810/پ202/ج

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات