۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۴۴۶۲۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعطای مدال‌های جهانی نخبه مرندی به رهبر انقلاب، فضاسازی شهر تبریز در آستانه مسابقات قرآنی و تأکید بر همگرایی نیروهای مسلح زیر سایه ولایت از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 7 طرح عمرانی و خدماتی با حضور مسؤولان و نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در شهرستان مراغه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، امام جمعه مراغه در سخنانی با تشریح دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروزهبه برکت پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری ایران اسلامی به الگویی برای دیگر کشورهای منطقه تبدیل شده است.

 


گفتنی است، طرح های افتتاح شده شامل مسکن مهر، آموزش و پرورش، خوابگاه دانش آموزی و سالن ورزشی یوده است.

 


فضای قرآنی را در شهر تبریز حاکم می کنیم

 


صادق نجفی، شهردار تبریز با بیان این‌که شهرداری تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه مسابقات سراسری قرآن کریم به کار خواهد بست، اظهار داست: بهره گیری از آموزه های قرآنی برای همه ضروری است از این رو فضای شهر تبریز را به عطر قرآنی مزین خواهیم کرد.

 


نجفی برگزاری باشکوه این مسابقات را ضروری دانست و با اشاره به آغاز به کار دانشکده علوم قرآنی در آینده نزدیک در تبریز گفت: این اقدام قابل تقدیر است و شهرداری تبریز نیز تمام همت خود را برای افتتاح باشکوه این دانشکده به کار خواهد گرفت.

 


وی با اشاره به تفاهم نامه اخیر شهرداری تبریز و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در طی این تفاهم نامه مقرر شده با افزایش همکاری های دوجانبه بازارهای محلی و بازار روز در زمین هایی که از طرف اوقاف در اختیار ما قرار می گیرد، ایجاد شود تا کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این مکان ها به صورت یکپارچه و ارزان ارائه شود.

 


نخبه مرندی مدال‌های جهانی خود را به رهبر انقلاب تقدیم کرد

 


حسن اکبری‌لایق دانشمند بسیجی آذربایجان‌شرقی مدال‌های علمی و جهانی خودرا که از رقابت‌های بین‌المللی اختراعات و اکتشافات کسب کرده است همراه با نامه‌ای سرگشاده خدمت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) تقدیم کرد.

 


بنابر این گزارش، وی چندی پیش هم پهپاد دریاپیمای خود را به شهدای گمنام و مدال نقره جهانی خود را به سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اهدا کرده بود.

 


اکبری‌لایق این بار شش مدال جهانی خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای تقدیم کرده است، تا ذره‌ای از حمایت‌های عظیم، پدرانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب که به جامعه علمی کشور و نخبگان دارند، پاسخ گفته باشد.

 


 اقتدار نظام اسلامی به برکت ولایت فقیه است

 


امیرسرتیپ کیومرث حیدری، جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نیروهای نظامی شهرستان میانه اظهار داشت: اقتدار نظام به برکت وجود ولی فقیه در کشور خلق و به وسیله خون شهدا نگهداری شده و امروز وظیفه ما حفظ آن است.

 


وی ایستادگی کشور در برابر زورگویان را نمونه بارزی از این اقتدار دانست و خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری در جهان است که در مقابل پنج قدرت جهان که حق وتو دارند، ایستاده است و این امر نشان از اقتدار بدست آمده نظام از برکت ولی فقیه است.

 


سرتیپ حیدری تلاش همواره دشمن برای مقابله با نظام را نمونه ای دیگر از اقتدار نظام عنوان کرد و گفت: این اقتدار به لطف پروردگار، هدایت های ولی فقیه، همراهی مردم و با ضمانت خون شهیدان حاصل شده است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات