۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۴۴۷۲۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حفظ وحدت و تبعیت از رهبری رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: راهکار حفظ انقلاب اسلامی به عنوان امانت امام خمینی(ره)، حفظ وحدت و تبعیت از ولایت فقیه است.
حجت الاسلام يعقوبي - برنامه 10 شب، 10 مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد شب گذشته در برنامه فرهنگی «10 شب، 10 مسجد» که همزمان با دهه مبارک فجر در مساجد شاخص بجنورد برگزار می شود، با تأکید بر صیانت و حفاظت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی، اظهار داشت: پاسداشت ارزش های دینی و حرکت در مسیر اسلام، بهترین راه برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) در تمام مراحل مبارزات انقلابی و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم را پشتوانه اصلی انقلاب و نظام می دانست و نقطه قوت اصلی کشور را حضور مردم عنوان می کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: مردم می بایست برای حفاظت از امانت بزرگ امام خمینی(ره) همواره در صحنه باشند و ضمن قدر دانستن انقلاب برای ثبات و قوت بیش از پیش آن تلاش کنند.

 

وی از امام خمینی(ره) به عنوان بت شکن زمان یاد کرد و گفت: امام راحل(ره) به مردم ایران اسلامی عزت، قدرت و هیبت دادند و با متحد کردن ملت ایران زیر سایه اسلام، هیبت پوشالی آمریکا و دشمنان اسلام را در هم شکستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که وحدت و پیروی از امام خمینی(ره) رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: در حال حاضر نیز راهکار حفظ انقلاب اسلامی به عنوان امانت امام خمینی(ره) حفظ و تقویت وحدت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را مراکز انقلاب اسلامی و مبادی رشادت و فداکاری در جریان مبارزات انقلابی توصیف کرد و افزود: شروع انقلاب اسلامی ایران در سال 1342 نیز با سخنرانی و بیانات امام راحل(ره) در مسجد بود.

 

وی با بیان این که از صدر اسلام تاکنون مساجد همواره پایگاه وحدانیت و مبارزه با ظلم و ستم بوده اند، اضافه کرد: باید در حال حاضر نیز از کارکردهای متعدد مساجد استفاده بیشتری شود.

 

گفتنی است، برنامه فرهنگی 10 شب، 10 مسجد در طول 10 شب دهه مبارک فجر هر شب در یکی از مساجد شاخص بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با سخنرانی روحانیان، ائمه جمعه و اساتید برگزیده حوزه برگزار می شود.

 

در برنامه دیشب به شماری از خادمان مسجد میزبان و نیز تعدادی از جوانان و شرکت کنندگان در مراسم 10 شب، 10 مسجد به قید قرعه هدایایی اهدا شد.

 

افزون بر سخنرانی روحانیان برگزیده و ائمه جمعه، قرائت قرآن، قرائت وصیت نامه شهیدان و خاطره گویی و قرائت شعر با مضامین انقلابی از جمله برنامه هایی است که در مساجد مجری طرح 10 شب، 10 مسجد اجرا می شود.

 

لازم به ذکر است، مساجد امام حسین(ع)، صاحب الزمان(عج) واقع در کوی امام هادی، حضرت رسول(ص)، بقیه الله، امام سجاد(ع)، امام رضا(ع) واقع در خیابان بهزیستی، چهارده معصوم(ع)، صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان حر، جوادالائمه(ع)، مسجدالشهداء(ع)، آل شیخ، انقلاب و امام رضا(ع) واقع در جوادیه به عنوان 10 مسجد محوری اجرای برنامه های کمیته مساجد معرفی شده اند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات