۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۴۴۸۹۸
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی:

وحدت کلمه در امور فرهنگی از اصول انقلاب فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی، روند حیات انقلاب فرهنگی را در معنویت جامعه دانست و گفت: وحدت بین افکار مسؤولان و وحدت کلمه در امورات فرهنگی از اصول انقلاب فرهنگی است.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سیف‌الله مدبر، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی، عصر امروز در کارگاه آشنایی با آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در انقلاب، سبکش را از پیامبر گرفته بود و با اعتمادسازی توانست مردم را برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی همراه کند.

 

وی افزود: امام خمینی (ره) در سال 1342 مهره‌سازی خود را برای قیام  علیه طاغوت آغاز کرد و برخی مراجع زمان خود را همسو با فعالیتش کرد و حتی برای تحقق این امر به کشور عراق و پیش آیت‌الله حکیم رفت.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، انقلاب پیامبر اکرم(ص) را بزرگترین انقلاب تاریخ عنوان کرد و ادامه داد: حضرت رسول اکرم (ص) زمانی که رسالت خود را آغاز کرد از خانواده اقدام کرد و بعد از آن به مرحله کادرسازی و فرمانده‌پروری رسید و در طول سه سال وفادارترین افراد مورد نظرش را انتخاب کرد سپس ایشان معلمان و متفکرانی را آماده کرد که ایده‌پردازی کنند تا بین مردم اندیشه‌آفرینی کرده و نیازهای‌شان را به آنها گوشزد کنند.

 

حجت الاسلام مدبر با بیان اینکه هر جامعه‌ای بخواهد موفق شود باید انقلاب فرهنگی در آن رخ دهد و اگر جامعه بر روی معنویت و اصول آن حرکت کند قطعا می‌تواند انقلاب فرهنگی را ادامه دهد، گفت: حرکت امام خمینی (ره) نیز همسو و هم جهت با حرکت پیامبر (ص) است به همین دلیل ایشان انقلاب فرهنگی را در سال 1362 ایجاد و یکی از اصول انقلاب فرهنگی را دقت به حال محرومان و مستضعفان عنوان کرد که کاملاً الهام گرفته از حرکت پیامبر اکرم (ص) بود.

 

وی فقرزدایی و توجه خاص به حال فقرا و مستضعفین و ترویج معنویت را از مهم ترین اهداف حضرت امام (ره) برای حاکمیت انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: اگر جامعه‌ای در این راستا و اصول آن حرکت کند آن انقلاب پایدار خواهد ماند و به آرمان‌های خود دست خواهد یافت که تحقق این امر را در انقلاب اسلامی خودمان شاهدیم.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی یکی دیگر از اصول انقلاب فرهنگی را وحدت بین افکار مسؤولان و وحدت کلمه در امورات فرهنگی عنوان و به بحث دین‌گریزی جوانان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از عوامل پیدایش بی‌دینی جوانان، ترویج و روی کار آمدن فرهنگ ناصالح است و در واقع همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌های جامعه از فرهنگ نشأت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام مدبر افزود: دومین عامل دین‌گریزی از طریق کتاب‌ها، نشریات و نویسندگان ایجاد می‌شود که مطالب تخصصی را در بین مردم عام ترویج می‌دهند و سبب ایجاد فرهنگ بی‌دینی و مغرضانه در جامعه می‌شوند و در واقع شبهه‌افکنی و تخریب از آثار این عمل است.

 

وی وجود مراکز ناپاک و فسادانگیز کردن محیط، آزادی به شکل غربی و بدبین کردن دانشگاهیان نسبت به حوزویان و حوزویان نسبت به دانشگاهیان را از دیگر عوامل ایجاد دین‌گریزی در جامعه اعلام کرد و ادامه داد: ما باید در همه اعمال و رفتارمان فرهنگ‌سازی کنیم و این را باید از خودمان آغاز کنیم و اگر دین خود را تبدیل به فرهنگ کنیم آن‌ وقت بچه‌هایمان نیز در مسیر درست حرکت خواهند کرد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات