۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۴۴۹۰۱
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی:

گزینه نظامی را قدرت نظامی از روی میز اجانب برمی دارد نه مذاکره و دیپلماسی

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی گفت: رهبر معظم انقلاب توانسته اند توان دفاعی، نظامی و تجهیزات نظامی را مدیریت کرده و پایه های نظام را آنچنان مستحکم کنند که هیچ کس فکر حمله نظامی را نکند؛ گزینه نظامی را قدرت نظامی از روی میز اجانب برمی دارد نه مذاکره و یا دیپلماسی.
حجت الاسلام حسين جلالي
حجت الاسلام حسین جلالی رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب کشورهای دیگر در سراسر جهان، اسلامی بودن آن دانست و گفت: چون دین جاودانه است انقلاب اسلامی نیز جاودانه خواهد بود به شرطی که از هویت خود فاصله نگیرد.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: انقلاب ایران با تکیه بر اسلام توانست بر تئوری های حاکمیت جهان که حدود پنج قرن بر افکار دانشمندان جهان حکومت می کرد خط بطلان بکشد؛ شرق و غرب دین را مانع پیشرفت و باعث عقب ماندگی و افیون توده ها می دانستند؛ آنها دین را مخرب و با علم در تعارض می دیدند؛ انقلاب اسلامی ثابت کرد که شرق و غرب در اشتباه هستند و دین می تواند مولد و محرک جامعه باشد.
 
حجت الاسلام جلالی افزود: حکومت مبتنی بر دین و لایت فقیه باعث پیشرفت در انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته شده و با وجود مشکلات ایجاد شده برای انقلاب همچون فتنه، توطئه، تحریم، جنگ و اختلافات قومی، انقلاب ما روز به روز استوارتر، سربلند تر و سرافراز تر به حرکت خود ادامه داده و همچنان به پیش می رود.
 
وی تصریح کرد: قوه مجریه ابزار رهبری در مسیر تحقق اهداف نظام است؛ متأسفانه دولت هایی که تاکنون قوه مجریه کشور را در دست داشته اند هیچ گاه به طور تمام و کمال و با هماهنگی کامل در خدمت رهبر معظم انقلاب نبوده اند؛ به این خاطر است که ایشان به تنهایی وارد میدان شده، نظام سازی و ریل گذاری کرده و به برکت خون شهدا و رهبر کبیر انقلاب به موفقیت هایی دست یافته اند.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: با این شرایط جمهوری اسلامی توانسته مقام اول خاورمیانه و چهاردهم دنیا را در تولید علم به دست آورد؛ ایران توانسته طی این چند سال در هوا فضا، انرژی هسته ای، سلول های بنیادین و نانوها رتبه های تک رقمی جهانی کسب کند؛ این رتبه ها حاصل هدایت های رهبر معظم انقلاب است.
 
حجت الاسلام جلالی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب توانسته اند توان دفاعی، نظامی و تجهیزات نظامی را مدیریت کرده و پایه های نظام را آنچنان مستحکم کنند که هیچ کس فکر حمله نظامی را نکند؛ گزینه نظامی را قدرت نظامی از روی میز اجانب برمی دارد نه مذاکره و یا دیپلماسی.
 
وی جمهوری اسلامی ایران را بعد از آمریکا، چین و روسیه چهارمین قدرت موشکی دنیا عنوان کرد و ابراز داشت: ایران از لحاظ ماهواره و پهباد به چنان قدرتی دست یافته که دشمن را مجبور کرده است پشت میز مذاکره بنشیند و بداند که نمی تواند چشم طمعی به خاک این کشور داشته باشد.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «من دیپلمات نیستم بلکه انقلابی هستم» اشاره کرد و گفت: دیپلماسی انقلابی و تهاجمی امروز جواب داده است؛ دیپلماسی مقاومت اجازه نداد غرب با هم پیمانان منطقه ای در منطقه مهم خاورمیانه به اهداف خود دست یابند؛ جمهوری اسلامی با دیپلماسی انقلابی و جهادی در سوریه، لبنان، عراق، یمن و بحرین پیروز شده است.
 
حجت الاسلام جلالی در بیان قدرت جمهوری اسلامی اظهار داشت: کلید حل مشکلات خاورمیانه در دست جمهوری اسلامی ایران است و این نتیجه دیپلماسی انفعالی نیست بلکه دیپلماسی انقلابی و جهادی بوده است که ایران اسلامی را به اینجا رسانده است.
 
وی در تحلیل سیاست داخلی کشور گفت: در سیاست داخلی دولت پاسخگوی مطالبات نیست و بنا بر این مسأله دچار فرودها، نشیب ها و سیر نزولی در برخی بخش ها شده ایم؛ زیرا دولت مولفه های پیشرفت را تعقیب نمی کند.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: در این شرایط است که رهبر معظم انقلاب وارد میدان شده اند و سیاست های داخلی را تعقیب می کنند؛ سیاست جمعیتی خانواده، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و سلامت که با پیاده شدن این سیاست ها از سوی دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت باعث تحول در نظام سلامت کشور می شود و موفقیت بروز می کند؛ زیرا این وزیر به توصیه های رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشانده است.
 
حجت الاسلام جلالی بر موفقیت های وزارت بهداشت با تکیه بر سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در زمینه های فرهنگ و اقتصاد نیز توصیه هایی را به مسؤولان نظام داشته اند که اگر آنها هم گوش به فرمان بودند الان با کاهش قیمت نفت مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود نمی آمد؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر عدم وابستگی به نفت و فاصله گرفتن از صادرات تک محصولی تأکید کرده بودند که متأسفانه نادیده گرفته شده است.
 
وی مقام معظم رهبری را نظام ساز جامعه اسلامی در سیاست داخلی، دفاعی، نظامی و تولید علم عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته در مسیر های یاد شده به گونه ای ریل گذاری کرده اند که قوه اجرایی کشور هر چند می تواند در این مسیر تند و کند حرکت کند اما نخواهد توانست از مسیر خارج شود و مسیر انقلاب را منحرف کند.
 
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی گفت: سیر کلی نظام، صعودی و رو به بالا بوده است هر چند در بخش هایی مانند فرهنگ یعنی عفت، حجاب، خانواده، رسانه ها و فضای مجازی به واسطه ناتوانی بعضی از مسؤولان سیر نزولی داشته ایم و این نزول تنها به دلیل نادیده انگاشتن توصیه های رهبر معظم انقلاب بوده است.
 
حجت الاسلام جلالی در پایان تصریح کرد: تحول در حوزه نیز که از سال 89 توسط رهبر انقلاب مطرح شد پیگیری نشده و آثاری از آن در حوزه دیده نمی شود؛ کرسی های نظریه پردازی زمین مانده و شعارهای سال رهبر معظم انقلاب مطالباتی است که محقق نشده است و همه مشکلاتی که پیش آمده است ناشی از نادیده انگاشتن توصیه ولی امر مسلمین جهان است./836/ت301/ج
ارسال نظرات