۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۴۴۹۳۰
روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)؛

سلسه نشست‌های «ماهواره و تربیت» برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سردبیر نشریه تربیت تبلیغی و دبیر علمی سلسه نشست های همایش ماهواره، تصریح کرد: شبکه های تلویزیونی ماهواره ای یکی از مهم ترین ابزارهای مورد استفاده دشمنان دین، معنویت و آزادگی در جهان است.
ماهواره و تربيت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، امید نیک داد، دبیر علمی سلسه نشست های همایش ماهواره، اظهار داشت: شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده دشمنان دین، معنویت و آزادگی در جهان است. هدف راه‌اندازی این شبکه‌های تأثیرگذاری بر افکار، باورها و رفتارهای دین‌داران، ترویج فرهنگ و منش غربی، سکولاریسم و زمینه‌سازی برای پذیرش برتری و حاکمیت آنان بر جهان است؛ به همین دلیل طی سا‌ل‌های اخیر به تأسیس صدها شبکه تلویزیونی اقدام شده است که به ‌صورت شبانه‌‌روزی برنامه‌های گوناگونی را پخش می‌کنند. برنامه‌هایی که بیش از هر چیز بنیان خانواده مسلمان را هدف قرار داده است.

 

وی افزود: بااین‌حال، دستیابی به راهکاری مناسب جهت چاره‌اندیشی در رابطه با این ارمغان مدرنیته، هم­اندیشی و بسیج شدنِ اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزۀ فرهنگ را می‌طلبد تا با تأمّل و تحقیق، نظرات خود را در این رابطه ابراز داشته و راهکارهای لازم را ارائه نمایند. برگزاری سلسله نشست‌هایی در این راستا، می­تواند زمینه­ای را فراهم سازد تا از نظرات اندیشمندان، صاحب­نظران و دلسوزان استفاده شود و از آنان دعوت شود تا نظرات و راهکارهای خود را ارائه کنند. به همین منظور پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی «ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی» کرده است.

 

نیک داد در ادامه افزود: اهداف کلی برگزاری این نشست‌ها، آگاهی بخشی به جامعه و خانواده‌ها در جهت آسیب‌های تربیتی ناشی از برنامه‌های ماهواره، آشنایی مبلغان و استادان و... با آسیب‌های ماهواره جهت آگاهی بخشی به مخاطبان خود به‌ویژه خانواده‌‌ها، بررسی تأثیرات ماهواره بر بنیان خانواده، بررسی برنامه‌های ماهواره در مراحل مختلف رشد (کودکی، نوجوانی و جوانی)، بررسی تأثیرات ماهواره بر سبک زندگی، وظایف مبلغین و نهاد‌های دینی و فرهنگی در مواجهه با ماهواره است.

 

مکان این نشست‌ها در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به نشانی: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس برگزار می شود. شرکت عموم فعالان و علاقه‌مندان به این مباحث در نشست آزاد است./1325/د102/ف

ارسال نظرات