۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۴۵۲۸۷

نشست آشنایی طلاب با آسیب های شبکه های اجتماعی در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست آشنایی طلاب با آسیب های شبکه های اجتماعی در مدرسه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد برگزار شد.
نشست آموزشي آشنايي طلاب خراسان شمالي با آسيب هاي شبکه هاي اجتماعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز و در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست آشنایی طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی با آسیب های شبکه های اجتماعی با شرکت طلاب سطح دو و سه مدرسه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد در محل این حوزه علمیه برگزار شد.

 

در این نشست آموزشی، اسماعیل کفاشی، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه امیرکبیر تهران پیرامون شبکه های اجتماعی و آسیب های مختلف آن ها مطالبی را برای شرکت کنندگان ارائه و تشریح کرد.

 

کفاشی در این نشست با اشاره به این که مجموعه این شبکه های اجتماعی اعم از فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، وایبر و غیره از طرف سازمان های جاسوسی صهیونیستی ایجاد و اداره می شوند، اضافه کرد: هدف دشمنان اسلام و انقلاب از راه اندازی، حمایت و خدمات دهی در این شبکه ها آن هم به صورت رایگان تغییر سبک زندگی جوامع هدف است.

 

وی افزود: شبکه های اجتماعی اینترنتی مردم را به گزارش دادن لحظه به لحظه کارهای روزمره و زندگی خود جهت استفاده سرویس های جاسوسی عادت می دهند در حالی که بسیاری از استفاده کنندگان از این نرم افزارها و شبکه ها اطلاع چندانی از ماهیت آن ها ندارند.

 

کفاشی اظهار کرد: مارک زوکربرگ، مالک و مؤسس فیسبوک یکی از پنج صهیونیست تأثیرگذار در دنیا محسوب می شود که در حال حاضر نیز توسعه دهنده مجموعه فیس بوک در جهان است.

 

وی تصریح کرد: افزون بر این نرم افزاری نظیر وایبر که امروزه از سوی بسیاری از افراد جامعه استفاده شده و خدمات آن نیز به صورت کاملا رایگان ارائه می شود در واقع نرم افزار شرکت راکوتن است که در سال 2010 به سفارش موساد، سازمان جاسوسی اسراییل توسط چهار صهیونیست ساخته و به بازار عرضه شد.

 

حجت الاسلام علی اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه تخصصی امام خامنه ای(مد ظله العلی) بجنورد نیز در این نشست با اشاره به این که شبکه های اجتماعی اینترنتی از جوامع غربی وارد جامعه اسلامی ما شده اند، اضافه کرد: این شبکه ها از نظر فرهنگی تفاوت های بسیاری با جامعه مذهبی ایران دارند.

 

وی اضافه کرد: شبکه های اجتماعی اینترنتی افزون بر مباحث و خطرات امنیتی به دلیل تفاوت های فرهنگی، سبب دور شدن جوانان از محیط خانواده و فرهنگ اصیل ایرانی و بی‌تفاوتی نسبت به مذهب و مسائل دینی می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اثرات تخریبی این گونه نرم افزارها بر روی زندگی مشترک زوج های جوان، افزود: با ورود این شبکه ها به محیط خانوادگی ارزش خانواده و صیانت از محیط خانه که در گذشته اصلی بسیار مهم بود کم کم رنگ می بازد.

 

به گفته وی، با استفاده ناصحیح از چنین شبکه های وارداتی صداقت، سلامت روحی و جسمی، وفاداری و اعتماد متقابل در بین اعضای خانواده از بین رفته و کانون خانواده دچار مشکل می شود./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات