۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۲۴۵۸۹۷
دبیر انجمن شعر طلاب:

از ظرفیت شعر برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی غفلت نشود

خبرگزاری رسا ـ دبیر انجمن شعر طلاب مشهد گفت: در دورانی که ملت های مختلف خاورمیانه از انقلاب اسلامی الگو می گیرند ما نیز به سهم خود باید در وادی ادبی و شعر انقلاب حرکتی مفید و سازنده انجام دهیم.
از ظرفیت شعر برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی غفلت نشود

حجت الاسلام علی عدالتی مجد، دبیر انجمن شعر طلاب مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به برگزاری نشست بررسی شعر  در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، بررسی شعر انقلاب اسلامی در ادبیات معاصر در کشورهای فارسی زبان بوده است که  همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور اساتید و طلاب برگزار شد و مورد استقبال  خوب طلاب قرار گرفت.

 

وی به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اشاره کرد و افزود: در دورانی که ملت های مختلف خاورمیانه از انقلاب اسلامی الگو می گیرند ما نیز به سهم خود باید در وادی ادبی و شعر انقلاب حرکتی مفید و سازنده انجام دهیم.

 

دبیر انجمن شعر طلاب مشهد در ادامه گفت: شاعران باید پیام رهبر معظم انقلاب را به شعر و نظم درآورد و با ترجمه آن به زبان های مختلف، به دنیا و جوانان غربی که با زبان شعر مأنوس تر هستند انتقال داد.

 

وی با محکوم کردن جسارت به ساحت مقدس پیامبر(ص) توسط روزنامه فرانسه، تصریح کرد: همان طور که شاعران با سرودن ابیات در دوران انقلاب گام به گام با امام و شهدا حضور داشتند، ما و به خصوص شعرای حوزوی که 30 نفر از آن ها در انجمن شعر طلاب هستند باید با شعار «من عاشق محمدم» اعلان حضور خود را بیان کنیم.

 

حجت الاسلام عدالتی مجد به نقش شعر خراسان در شعر انقلاب اشاره و تصریح کرد: در حوزه شعر خراسانی، مؤید، شفق و مرحوم ژولیده نیشابوری در زمینه  شعر مردمی و انقلابی و نیز شعر آیینی سروده های مؤثری داشته اند.

 

دبیر انجمن شعر طلاب مشهد از شاعران طلبه دعوت کرد تا با سرودن شعرهای حماسی و انقلابی، عنصر عشق به ولایت فقیه را در قالب شعر و هنر به گوش جهانیان برسانند./844/ت302/ب5

ارسال نظرات